ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت کوین احتمالا در آینده جایگزین طلا برای حفظ سرمایه می‌شود

قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در هفته‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و حالا طبق پیش‌بینی «بانک سنگاپور»، می‌توانند جایگزین دارایی‌های سنتی برای حفظ سرمایه مانند طلا شوند. اقتصاددان ارشد این بانک به نام «منصور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷

قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در هفته‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و حالا طبق پیش‌بینی «بانک سنگاپور»، می‌توانند جایگزین دارایی‌های سنتی برای حفظ سرمایه مانند طلا شوند.

اقتصاددان ارشد این بانک به نام «منصور محی‌الدین» در یادداشتی نوشته تامین محدود بیت کوین به معنای آن است که سرمایه‌گذاران بطور فزاینده‌ای به دنبال تقویت پرتفوی خود هستند، البته هنوز چندین چالش رگولاتوری و معتبر وجود دارد.

به اعتقاد محی‌الدین، سرمایه‌گذاران در ابتدا به موسسات قابل اعتمادی با قابلیت نگهداری ایمن ارزهای دیجیتال نیاز دارند و در ادامه قابلیت نقدشوندگی باید بطور چشمگیری بهبود پیدا کند تا بتوان میزان نوسانات را به سطوح قابل کنترلی کاهش داد. این کارشناس اقتصادی ارزش بیت کوین را مرتبط با دارایی‌های دیگر و بازار سهام می‌داند:

«بیت کوین در سال گذشته میلادی با نوسانات بی‌شماری مواجه شد و قیمتش از ۴۰۰۰ دلار به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید و حالا در محدوده ۳۰ هزار دلار قرار دارد. بیت کوین هم بجای یک پناهگاه دوره‌ای، با بازار سهام و دیگر دارایی‌های ریسکی در ارتباط است. در یک بحران مالی، رمزارزها بیشتر با احتمال ریزش از سوی سرمایه‌گذاران مواجه هستند، موضوعی در مارس ۲۰۲۰ و با شروع همه‌گیری کرونا رخ داد.»

بیت کوین

کاهش ارزش رمزارزها موقتی بود و آن‌ها توانستند بهترین عملکرد خود را اواخر سال ۲۰۲۰ داشته باشند و چندین بار دست به رکوردشکنی بزنند. بیت کوین توانست عملکرد بسیار بهتری نسبت به بازار سهام و طلا از خود نشان دهد و طبق گفته تحلیلگران، این رمزارز در حال تبدیل شدن به طلای دیجیتال میان سرمایه‌گذاران است.

در سال ۲۰۲۰ بیت کوین موردتوجه چشمگیر سرمایه‌گذاران نهادی قرار گرفت و سرمایه‌گذاران موقت هم به لطف خرید و نگهداری راحت رمزارزها در مقایسه با فلزات باارزش، جذب معاملات آن‌ها شدند. پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که بیش از نیمی از افراد نسل هزاره بجای طلا، برای سرمایه‌گذاری به سراغ بیت کوین می‌روند.

محی‌الدین جایگزینی بیت کوین با ارزهای سنتی مانند دلار را به علت نوسانات و همچنین مقاومت دولت‌ها برای به چالش کشیدن حاکمیت پولی را رد می‌کند:

«دولت‌ها نسبت به هر فناوری که بتواند تغییری در حاکمیت ارزهای ملی و سنتی ایجاد کند، بسیار محتاط هستند. رمزارزها می‌توانند توانایی سیاستگذاران برای چاپ پول در دوران بحران‌های اقتصادی را کاهش دهد.»

بسیاری از کارشناسان بیت کوین را جایگزین طلا در سال‌های آینده می‌دانند، البته قیمت این رمزارز در طی هفته‌های گذشته نوسانات زیادی داشته و نتوانسته ارزش خود را بالاتر از ۴۰ دلار نگه دارد. ایلان ماسک به تازگی با تغییر نمایه توییترش توانست قیمت این رمز را نزدیک به ۲۰ درصد افزایش دهد که البته چنین رشد ارزشی موقت بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    تیم رسانه ای پیپال که کلی بیت کویت خریده، کلی از سهامش هم مال ایلان هستش.
    از این خبر های دروغ از این به بعد زیاد می‌شنویم. بازار گرمی پیپال

  • molavy
    molavy | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    چرت وپرت

مطالب پیشنهادی