ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در iOS 14.5 مشکل Face ID با ماسک را حل می‌کند، البته اگر اپل واچ داشته باشید

اپل همزمان با انتشار نسخه بتای iOS 14.5 یکی از ویژگی‌های جدید آن را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد حتی در صورت زدن ماسک بتوانند قفل آیفون را از طریق اپل واچ آنلاک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

اپل همزمان با انتشار نسخه بتای iOS 14.5 یکی از ویژگی‌های جدید آن را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد حتی در صورت زدن ماسک بتوانند قفل آیفون را از طریق اپل واچ آنلاک شده باز کنند.

شرایط همه گیری کرونا و در حالتی که در کل جهان مردم از ماسک استفاده می‌کنند و هر روز به مردم توصیه می‌شود حتما ماسک بزنند، غول‌های فناوری را بر آن داشته در بروزرسانی‌های خود شرایط جدید کاربران را هم در نظر بگیرند.

در حال حاضر اگر کاربران آیفون بخواهند از طریق فیس آیدی گوشی را قفل گشایی کنند، مجبور هستند ماسک را از صورت خود بردارند، اما اپل برای حل این مشکل تدابیری در پیش گرفته است.

ویژگی جدیدی با نام «آنلاک کردن از طریق اپل واچ» (Unlock with Apple Watch) در نسخه جدید سیستم عامل اپل اضافه شده است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد از طریق اپل واچ آنلاک و تایید هویت شده، بتوانند به عنوان روشی ثانویه برای تایید هویت و قفل گشایی گوشی آیفون خود استفاده کنند.

با فعال شدن این ویژگی دیگر نیازی نیست کاربران برای آنلاک کردن گوشی آیفون ماسک خود را بردارند یا رمز عبور را به صورت دستی وارد کنند. کاربرانی که نسخه iOS 14.5 را روی آیفون بروز کرده باشند و اپل واچ با نسخه watchOS 7.4 در  اختیار داشته باشند، با مراجعه به قسمت«Face ID & Passcode» می‌توانند به راحتی تنظیمات را روی باز کردن قفل گوشی با اپل واچ تغییر بدهند.

زمانی که از این طریق گوشی آیفون آنلاک می‌شود، کاربر فیدبک هپتیکی روی اپل واچ خود مبنی بر آنلاک شدن گوشی دریافت می‌کند. با انتشار نسخه عمومی سیستم عامل جدید اپل، کلیه کاربران اپل می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. اپل هفته گذشته نسخه عمومی iOS 14.4 را منتشر کرد.

علاوه بر اینکه نسخه iOS 14.5  به کاربران اجازه می‌دهد آیفون را با اپل واچ در حالت زدن ماسک باز کنند، تغییراتی نیز از نظر حفظ حریم خصوصی به آن اضافه کرده است که اپلیکیشن‌ها را مجبور می‌کند قبل از دسترسی به اطلاعات کاربران از آنها اجازه بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی