ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا در تست سقوط [تماشا کنید]

گوشی‌های پرچمدار معمولا چندین روز پس از ورود به بازار مورد تست‌های مختلفی از مقاومت گرفته تا سقوط قرار می‌گیرند. حالا شاهد انتشار ویدیوی مقایسه مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

گوشی‌های پرچمدار معمولا چندین روز پس از ورود به بازار مورد تست‌های مختلفی از مقاومت گرفته تا سقوط قرار می‌گیرند. حالا شاهد انتشار ویدیوی مقایسه مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا در تست سقوط هستیم.

اگر از نظر بودجه مشکلی نداشته باشید، به احتمال زیاد جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدارهای سامسونگ و اپل را می‌خرید. این محصولات اگرچه از نظر قیمت به یکدیگر نزدیک هستند، اما در سایر بخش‌ها از طراحی گرفته تا سخت افزار و نرم افزار تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به همین علت در تست سقوط عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

کانال یوتیوب «PhoneBuff» که تجربه زیادی در تست سقوط پرچمدارهای مطرح بازار دارد، اینبار در جدیدترین ویدیوی خود عملکرد آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا را در تست سقوط مقایسه کرده است.

در این ویدیو پرچمدارهای سامسونگ و اپل چندین بار از بخش‌های مختلف شامل پنل پشتی، لبه و نمایشگر روی زمین سقوط می‌کنند و در نهایت هم با یک دور اضافه روبه‌رو هستیم. در این دور گلکسی S21 اولترا ۱۰ بار از ارتفاع بالا سقوط می‌کند.

این دو پرچمدار در دو دور اول عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند، با این حال در دور سوم و زمانی که این گوشی‌ها از طرف نمایشگر سقوط می‌کنند، پنل جلویی نماینده سامسونگ ترک می‌خورد. با این وجود آیفون ۱۲ پرو مکس مشکلی پیدا نمی‌کند.

در دور نهایی گلکسی S21 اولترا پس از چندین بار سقوط از ارتفاع بالا، نمایشگرش آسیب شدیدی می‌بیند اما همچنان می‌توان با آن کار کرد. در مقابل آیفون ۱۲ پرو مکس حتی پس از ۱۰ بار سقوط، نمایشگرش سالم باقی می‌ماند. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند مربوط به پنل مسطح نماینده اپل باشد.

در پایان گلکسی S21 اولترا از آیفون ۱۲ پرو مکس شکست می‌خورد و یک نمایشگر ترک خورده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تا به امروز در تست‌های سقوط مقاومت بالایی از خود نشان داده‌اند که یکی از دلایل آن مربوط به «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) این محصولات می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

    نمایشگر با لبه خمیده مزخرفترین ایده ممکن بود.

  • Kasra
    Kasra | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

    یادتونه یه زمان دیجیاتو هم دراپ تست انجام می‌داد؟ ?

مطالب پیشنهادی