ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین کابل زیردریایی گوگل با سرعت انتقال داده ۲۵۰ ترابیت بر ثانیه راه‌اندازی شد

جدیدترین کابل زیردریایی کاملا خصوصی گوگل به نام «Dunant» آماده سرویس‌دهی شد. این پروژه تقریبا ۲.۵ سال پس از معرفی آماده کار شده و ظرفیت شبکه را برای مشتریان گوگل کلود افزایش چشمگیری می‌دهد. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

جدیدترین کابل زیردریایی کاملا خصوصی گوگل به نام «Dunant» آماده سرویس‌دهی شد. این پروژه تقریبا ۲.۵ سال پس از معرفی آماده کار شده و ظرفیت شبکه را برای مشتریان گوگل کلود افزایش چشمگیری می‌دهد.

این کابل زیردریایی «ویرجینیا بیچ» در ایالات متحده آمریکا را با طی مسافت ۶۴۰۰ کیلومتری به فرانسه متصل می‌کند تا تبدیل به چهاردهمین کابل زیردریایی گوگل شود. این کمپانی البته پروژه‌های دیگری را هم دنبال می‌کند که برای مثال می‌توان به «گریس هاپر» اشاره کرد.

طبق گفته گوگل، کابل Dunant شبکه جهانی این کمپانی را برای افزودن ظرفیت اختصاصی و تنوع بخشیدن به سرویس‌ها گسترش می‌دهد و همچنین انعطاف‌پذیری آن را بیشتر می‌کند. در کنار این موارد، کابل جدید امکان ارتباط با دیگر زیرساخت‌های شبکه موجود در منطقه را هم فراهم می‌کند.

این کابل ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند داده‌ها را با سرعت چشمگیر ۲۵۰ ترابیت بر ثانیه در اقیانوس اطلس جابه‌جا کند. کابل زیردریایی Dunant از ۱۲ جفت فیبر با طراحی مالتی پلکسینگ تقسیم فضا (SDM) بهره می‌برد که اولین در نوع خود محسوب می‌شود. این سبک طراحی اشتراک‌گذاری نور و لیزر میان چندین جفت فیبر را ممکن می‌کند که دسترس‌پذیری سیستم را بهبود می‌دهد.

کابل زیردریایی

ظرفیت جدید کابل Dunant به مشتریان اجازه می‌دهد که اپ‌های خود را بهتر از گذشته در فضای ابری اجرا کنند و علاوه بر این از جدیدترین پیشرفت‌های یادگیری ماشینی در فضای ابری هم بهره‌مند شوند.

گوگل پس از این پروژه به سراغ کابل زیردریایی گریس هارپر می‌رود که اولین کابل زیردریایی مجهز به سوییچ فیبرنوری برای اتصال آمریکا به اروپا خواهد بود. این کابل در سال ۲۰۲۲ آنلاین می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد.

راه‌اندازی این کابل‌ها ظرفیت شبکه جهانی گوگل کلود از طریق ارتباطات فیبر نوری و کابل‌های زیردریایی را افزایش چشمگیری می‌دهد و می‌تواند از ۲۴ منطقه مربوط به پلتفرم ابری خود پشتیبانی بهتری داشته باشد. این کمپانی همچنان به سرمایه‌گذاری در این بخش ادامه می‌دهد و به همین دلیل در جدیدترین گزارش مالی آلفابت، ضررده بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی