ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کارخانه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی فولکس واگن افتتاح می‌شود

تعدادی از خودروسازان هستند که خود را برای جایگزینی نسل اول باتری‌های محصولات الکتریکی با نسل دوم، آماده کرده‌اند. اما برخی از این خودروها پیش از رسیدن به جایگاه تعویض باتری، رو به نابودی می‌روند. ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

تعدادی از خودروسازان هستند که خود را برای جایگزینی نسل اول باتری‌های محصولات الکتریکی با نسل دوم، آماده کرده‌اند. اما برخی از این خودروها پیش از رسیدن به جایگاه تعویض باتری، رو به نابودی می‌روند. فولکس واگن به همین منظور، یک کارخانه بازیافت باتری تاسیس کرده‌است. جایی که در آن امید می‌رود تا باتری‌های خالی شده بازیابی شوند و برای ساخت باتری‌های جدید، مورد استفاده قرار گیرند.

ولوو، نیسان و رنو هم از دیگر خودروسازانی هستند که باتری‌های دست‌دوم خود را به هر روش ممکن، دوباره استفاده می‌کنند. این باتری‌ها معمولا بین 8 تا 10 سال دوام می‌آورند، اما به یک نقطه مشخص که برسند، دیگر قابل استفاده برای خودرو نیستند. البته هنوز هم می‌توانند در بخش‌های دیگری به عنوان یک منبع انرژی، مورد استفاده قرار گیرند. حال این منبع انرژی می‌تواند استفاده‌های خانگی هم باشد!

اما شرکت فولکس واگن باتری‌هایی را هدف قرار داده است که دیگر قابلیت استفاده مجدد را ندارند. در واقع، این نخستین کارخانه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی است که در سالزگیتر آلمان، افتتاح می‌شود. این کارخانه به طور اختصاصی برای بازیافت باتری‌هایی در نظر گرفته شده است که به اندازه کافی برای استفاده در چرخه حیات دوم، قدرتمند نیستند.

ماشین آلات و کارگران این کارخانه، باتری‌های مستعمل را به طور کامل تخلیه می‌کنند. قطعات ویژه باتری هم به صورت گرانول خرد شده در می‌آیند. فولکس واگن امیدوار است که این پروسه، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید باتری‌های جدید را فراهم آورد. فلزاتی همچون مس، آلومینیوم، لیتیوم، منگنر، کبالت و گرافیت.

مارک مولر، قائم مقام واحد توسعه فنی و حمل و نقل الکتریکی، در این باره می‌گوید: " طبق تحقیقات ما، متریال به دست آمده از باتری‌های بازیافتی، به اندازه متریال جدید، قابل استفاده هستند. ما می‌خواهیم که متریال لازم برای تولید سلول‌های باتری‌هایمان را در آینده به وسیله بازیافت، تامین کنیم. با توجه به اینکه تقاضا برای باتری‌های لیتیوم یونی و مواد اولیه آنها به شدت در حال افزایش است، ما می‌توانیم از هر گرم از متریال بازیافت شده، به خوبی بهره ببریم.

فولکس واگن پیش‌بینی کرده است که تا پایان دهه جاری، تعداد کمی از باتری‌ها قابلیت استفاده مجدد را دارند. بنابراین کارخانه سالزگیتر کار خود را با بازیافت تنها 3,600 باتری در سال، آغاز می‌کند تا به تدریج، ظرفیت خود را بالاتر ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی