ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با انتشار نتایج چندین بنچمارک عملکرد چیپ M1 اپل را زیر سوال برد

تقریبا ۳ ماه از ورود مک‌های مجهز به چیپ M1 به بازار می‌گذرد و حالا اینتل تصمیم گرفته با چندین بنچمارک نسبت به این تراشه واکنش نشان دهد. اینتل با این بنچمارک‌ها می‌خواهد برتری لپ‌تاپ‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

تقریبا ۳ ماه از ورود مک‌های مجهز به چیپ M1 به بازار می‌گذرد و حالا اینتل تصمیم گرفته با چندین بنچمارک نسبت به این تراشه واکنش نشان دهد. اینتل با این بنچمارک‌ها می‌خواهد برتری لپ‌تاپ‌های مجهز پردازنده‌های نسل یازدهم را ثابت کند.

اینتل اخیرا با چندین بنچمارک لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم را با مک‌های مجهز به چیپ M1 مقایسه کرده. در یکی از این بنچمارک‌ها عملکرد لپ‌تاپ‌ها در خروجی گرفتن از یک فایل پاورپوینت به عنوان PDF به چشم می‌خورد.

در این بنچمارک لپ‌تاپ ویندوزی به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده و مک‌بوک پرو از چیپ M1 و ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. در این مقایسه لپ‌تاپ ویندوزی تا ۲.۳ برابر سرعت بالاتری دارد.

در یکی دیگر از بنچمارک‌ها برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی «Gigapixel AI» به چشم می‌خورد که در آن لپ‌تاپ ویندوزی تا ۶ برابر از مک‌بوک پرو سریعتر است. نتیجه این بنچمارک واقعی به نظر می‌رسد چرا که این برنامه به گونه‌ای طراحی شده تا از توانایی‌های پردازنده‌های اینتل بهره ببرد.

در بخش گیمینگ با نتایج مختلفی روبه‌رو هستیم و در تمام آن‌ها پردازنده Core i7 عملکرد بالاتری ندارد. با این وجود اینتل کامپیوترهای مک را مناسب اجرای بازی نمی‌داند و به بازی‌هایی مانند «هیتمن ۲» اشاره کرده که محصولات مک قادر به پشتیبانی از آن‌ها نیستند.

در بنچمارک نهایی با مقایسه شارژدهی لپ‌تاپ مک‌بوک ایر با چیپ M1 و ایسر سوئیفت ۵ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 روبه‌رو می‌شویم که طبق گفته اینتل، هردو در دنیای واقعی شارژدهی نزدیک به ۱۰ ساعت دارند. روشنایی نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها روی ۲۵۰ نیت تنظیم شده و برای مرورگری در نماینده اپل از مرورگر سافاری و در لپ‌تاپ ویندوزی از کروم استفاده شده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اپل برای این بنچمارک بجای مک‌بوک پرو از مک‌بوک ایر استفاده کرده و البته لپ‌تاپ ویندوزی هم از پردازنده متفاوتی نسبت به بنچمارک‌های قبلی بهره می‌برد.

در وب‌سایت اپل شارژدهی مک‌بوک ایر با چیپ M1 در پخش ویدیوهای 1080p با روشنایی ۵۰ درصد نمایشگر برابر ۱۵ ساعت اعلام شده. شارژدهی این لپ‌تاپ در هنگام مشاهده ۲۵ وب‌سایت مطرح با مرورگر سافاری و روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر به ۱۵ ساعت می‌رسد.

اینتل در پایان به این موضوع اشاره کرده که پردازنده‌های این کمپانی نه تنها عملکرد بهتری دارند، بلکه قدرت انتخاب بالاتری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این می‌توان محصولات بیشتری را به لپ‌تاپ‌های ویندوزی متصل کرد.

با وجود چنین ادعاهایی از سوی اینتل، مک‌بوک‌های مجهز به چیپ M1 عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان می‌دهند و حتی در برخی بنچمارک‌ها مک‌بوک ایر جدید توانسته مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مجهز به پردازنده اینتل را هم شکست دهد.

در حالی که برخی این بنچمارک‌ها را چندان دقیق نمی‌دانند و آن‌ها را زیرسوال می‌برند، انتظار نمی‌رود اینتل با چنین بنچمارک‌هایی بخواهد اعتبار خود را زیرسوال ببرد و شاید تنها کمی در آن‌ها اغراق کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی