ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در ۲۰۲۰ مبلغ ۶.۷ میلیون دلار به محققان امنیتی پاداش پرداخت کرد

گوگل اعلام کرد که برنامه پاداش آسیب‌پذیری (VRP) این کمپانی در سال ۲۰۲۰ برای مرورگر کروم، سرویس‌های وب و اندروید با پیشرفت همراه بوده است. گوگل در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۶.۷ میلیون دلار به عنوان پاداش به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

گوگل اعلام کرد که برنامه پاداش آسیب‌پذیری (VRP) این کمپانی در سال ۲۰۲۰ برای مرورگر کروم، سرویس‌های وب و اندروید با پیشرفت همراه بوده است. گوگل در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۶.۷ میلیون دلار به عنوان پاداش به محققان امنیتی پرداخت کرده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

این مبلغ در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۶.۵ میلیون دلار بوده است. ۶۶۲ محقق از ۶۲ کشور از گوگل پاداش گرفته‌اند و بیشترین پاداش با مبلغ ۱۳۲،۵ دلار ثبت شده است.

مرورگر کروم به طور کلی و با گزارش ۳۰۰ اشکال از سوی محققان، با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به سال قبل ۲.۱ میلیون دلار در این برنامه سهم داشت. اندروید با پاداش ۱.۷۴ میلیون دلاری در رتبه بعدی قرار دارد.

گوگل به محققان اجازه داد تا مشکلات نسخه توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را برای آن‌ها ارسال کنند. به طور کلی سهم این نسخه از اندروید در برنامه پاداش گوگل، با دریافت ۱۱ گزارش مبلغی بیش از ۵۰ هزار دلار بود. همچنین لازم به ذکر است که مشکلات عنوان شده، قبل از انتشار نسخه نهایی این بروزرسانی رفع شدند.

گوگل در این رابطه عنوان کرد: «علاوه بر این، ما تعدادی برنامه پاداش آزمایشی دیگر برای حوزه‌هایی مانند سیستم عامل خودروهای اندروید و چیپ‌ست‌های اندروید راه‌اندازی کردیم. همچنین در سال ۲۰۲۱ در حال کار بر روی پیشرفت‌ها و ابتکارات هیجان‌انگیز بیشتری در برنامه‌های خود هستیم.»

در همین حال، محققان امنیتی با گزارش مشکلات گوگل‌پلی توانستند ۲۷۰ هزار دلار پاداش از گوگل دریافت کنند. همچنین برنامه پاداش آسیب‌پذیری گوگل در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش با افزایش دو برابری همراه بوده و گوگل موفق به حل بیش از ۱۰۰ مشکل در ۶۰ محصول مختلف شد.

امسال دهمین سالگرد برنامه پاداش آسیب‌پذیری گوگل است و سال گذشته ۱۸۰ محقق امنیتی با ارائه ۲۰۰ گزارش به گوگل موفق به دریافت پاداش از این غول جستجو شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • allls
    allls | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

    سلام
    من در مورد مک های m1 سؤال داشتم ولی اخبارش قدیمی بود میشه اینجا بپرسم؟

مطالب پیشنهادی