ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذار هواوی به همکاری مجدد با شرکت‌های آمریکایی در دولت بایدن امیدوار است

هواوی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با تحریم‌های گسترده‌ای مواجه شد، اما اکنون دولت جدید جو بایدن روی کار آمده. حالا بنیانگذار هواوی، «رن ژنگفی» امیدوار است در دولت جدید امکان همکاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

هواوی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با تحریم‌های گسترده‌ای مواجه شد، اما اکنون دولت جدید جو بایدن روی کار آمده. حالا بنیانگذار هواوی، «رن ژنگفی» امیدوار است در دولت جدید امکان همکاری با شرکت‌های آمریکایی فراهم شود و بایدن یک «سیاست باز» را در پیش بگیرد.

رن که پس از مدت‌ها در رسانه‌ها ظاهر شده، ابراز امیدواری کرده که دولت جو بایدن در هنگام شکل‌گیری سیاست‌هایش، منافع تجاری ایالات متحده آمریکا را هم درنظر بگیرد. به گفته وی، تامین قطعات موردنیاز شرکت‌های چینی توسط کمپانی‌های آمریکایی، روی عملکرد مالی آن‌ها تاثیر مثبت داشته است.

بنیانگذار هواوی اعلام کرده این کمپانی در سال ۲۰۲۰ با رشد درآمد و سود مواجه شده و مشتریان آن اعتماد به نفس قابل توجهی دارند. رن ژنگفی در حاشیه یک پروژه ماینینگ 5G هواوی در یکی از شهرهای شمال چین به نام «تائی‌یوان»، به خبرنگاران از امیدواری‌اش برای دولت جدید سخن گفته:

«ما امیدواریم دولت جدید یک سیاست باز برای منافع شرکت‌های آمریکایی و همچنین توسعه اقتصادی این کشور در پیش بگیرد.»

هواوی

ژنگفی در ادامه صحبت‌هایش از تماس احتمالی بایدن با خود استقبال کرده است.

دولت پیشین آمریکا با ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بهانه نگرانی‌های امنیت ملی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه هواوی وضع کرد و این کمپانی به لیست سیاه اضافه شد. این تحریم‌ها مانع از همکاری شرکت‌های آمریکایی و کمپانی‌هایی که از فناوری‌های این کشور استفاده می‌کنند، با هواوی شد، بنابراین این غول چینی به چیپ‌های TSMC دسترسی ندارد.

رن به این موضوع اشاره کرده که حذف هواوی از لیست سیاه دولت آمریکا بسیار دشوار خواهد بود، با این حال اگر دولت بایدن اجازه دهد، به خرید گسترده تجهیزات و مواد آمریکایی ادامه می‌دهند.

با وجود فشارهای گسترده، رن درباره توانایی هواوی برای زنده ماندن در این شرایط اطمینان دارد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که این غول فناوری چینی مجبور به فروش برند آنر شده است.

به گفته رن، این کمپانی روی فناوری‌های ماینینگ، فرودگاه‌های هوشمند و سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند تا کاهش درآمدش را جبران کند. بنیانگذار هواوی در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرده که دولت آمریکا با توجه به کاهش سهم اینتل، باید آینده صنعت تراشه را هم درنظر بگیرد:

«اگر آمار سقوط بیشتری داشته باشد، آیا آمریکا می‌تواند همچنان صنعت تراشه خود را نگه دارد؟ این یک سوال بزرگ است.»

در نهایت رن اعلام کرده که هواوی بخش کسب و کارهای دستگاه‌های هوشمندش را نمی‌فروشد و تغییرات مدیریتی چندان را تجربه نمی‌کند. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که چندین هفته پیش گزارشی مبنی بر فروش برندهای گوشی‌های پرچمدار سری میت و P هواوی مطرح شد که البته این کمپانی، آن را تکذیب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

    به همین خیال باش
    تا زمانی که شرکتت تو اون خرابشده چین باشه اوضاع همینه.
    بهترین کار اینه که شرکتت رو از چین خارج کنی

    • Ubinotech
      Ubinotech | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

      سلام آریا زر زن

      • آریا
        آریا | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

        علیکم گوهخور اصغر

مطالب پیشنهادی