ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با تغییرات مدیریتی برنامه‌های توسعه هدست را جدی‌تر دنبال می‌کند

دو هفته پیش خبری مبنی بر کناره‌گیری مدیر بخش سخت‌افزار اپل به نام «دن ریچیو» از سمتش برای تمرکز روی پروژه‌ای جدید منتشر شد. در آن زمان اطلاعاتی درباره این پروژه محرمانه منتشر نشده بود، با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۲

دو هفته پیش خبری مبنی بر کناره‌گیری مدیر بخش سخت‌افزار اپل به نام «دن ریچیو» از سمتش برای تمرکز روی پروژه‌ای جدید منتشر شد. در آن زمان اطلاعاتی درباره این پروژه محرمانه منتشر نشده بود، با این حال طبق گزارشی جدید، این پروژه مربوط به هدست واقعیت افزوده، واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی اپل می‌شود.

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره هدست اپل هستیم و به نظر می‌رسد این پروژه با مدیریت کنونی با چندین مشکل مواجه شده. در حال حاضر حاضر مدیریت این پروژه بر عهده «مایک راکول» است که البته مسئول روزانه این پروژه باقی می‌ماند. با این حال ریچیو روی تلاش‌های این کمپانی در بخش‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نظارت نهایی خواهد داشت. به نظر می‌رسد در این پروژه بیش از هزار مهندس مشغول به فعالیت هستند.

در حال حاضر ریچیو بسیاری از کارهای مدیریتی بخش سخت افزار را به یکی دیگر از مدیران اپل به نام «جان ترنوس» واگذار کرده و در نهایت بطور کامل جایگزین ریچیو می‌شود. در کنار ترنوس، یکی دیگر از مدیران این کمپانی به نام «جانی سروجی» مسئولیت توسعه دوربین و فناوری نمایشگر جدید کوپرتینویی‌ها را بر عهده گرفته است.

به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند شروع به توسعه نمایشگرهای مخصوص به خود کنند و سرنوشتی مشابه چیپ‌ها در انتظار پنل‌های محصولات آینده‌اش خواهد بود. با توجه به این موضوع، اپل برای آیفون‌ها یا مک‌بوک‌ها دیگر وابستگی به ال جی یا سامسونگ نخواهد داشت.

با وجود چنین برنامه‌هایی، واقعیت افزوده اولویت اصلی اپل در زمینه توسعه محصولات جدید محسوب می‌شود. به باور مدیرعامل اپل، تیم کوک محصولات واقعیت مجازی می‌توانند در آینده نقش آیفون را داشته باشند.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، اپل در حال کار روی یک هدست واقعیت مجازی فوق پیشرفته با نمایشگر 8K و قیمتی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار است. با وجود چنین موضوعی، اکثر کارهای اپل تا به امروز مربوط به واقعیت افزوده می‌شود که برای مثال می‌توان به API توسعه‌دهنده «ARKit» اشاره کرد. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۲ با چنین هدستی روبه‌رو شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی