ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و سامسونگ بزرگترین خریداران چیپ‌های نیمه هادی در سال 2020 بودند

اپل و سامسونگ به ترتیب با سهم‌های 12 و 8 درصدی بیشترین میزان از خرید چیپست را در سال 2020 به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش گارتنر، سهم خرید چیپ‌ نیمه هادی توسط شرکت‌های اپل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اپل و سامسونگ به ترتیب با سهم‌های 12 و 8 درصدی بیشترین میزان از خرید چیپست را در سال 2020 به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گارتنر، سهم خرید چیپ‌ نیمه هادی توسط شرکت‌های اپل و سامسونگ هر سال نسبت به سال قبل در حدود 20 درصد افزایش پیدا می‌کند. هرچند در این بازار رقابتی، به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده برای هواوی از سوی ایالات متحده، سهم خرید چیپست توسط این شرکت در سال 2020 نسبت به سال قبل، افت 23 درصدی را تجربه کرد.

با وجود این، هواوی پس از اپل و سامسونگ در جایگاه سوم در میان خریداران بزرگ چیپ نیمه هادی قرار گرفت. در این فهرست، لنوو با سهم خرید 4 درصدی در جایگاه چهارم و دل با سهم خرید 3.7 درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

«ماساتسونه یاماجی» مدیر تحقیقات گارتنر در این رابطه گفت:

« در سال 2020، همه گیری کرونا و درگیری‌های سیاسی بین ایالات متحده و چین، بر بازار فروش چیپست تاثیرگذار بودند. پاندمی باعث شد تقاضا برای گوشی‌های هوشمند 5G کاهش پیدا کند،‌ اما از سوی دیگر باعث افزایش تقاضا برای خرید کامپیوترهای شخصی و بازی‌های ویدیویی در کنار افزایش سرمایه‌گذاری در مراکز داده ابری شد. به علاوه افزایش قیمت حافظه در سال 2020، منجر به افزایش هزینه تولید چیپست‌های مختلف در سال گذشته میلادی نیز شد.»

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی گارتنر، در مجموع میزان خرید چیپست در بازارهای جهانی در سال 2020 نسبت به سال 2019 در حدود 7.3 درصد افزایش یافته است. اپل نه تنها در سال میلادی که گذشت بیشترین سهم خرید بازار چیپست را از آن خود کرد، بلکه توانست برای نخستین بار موفق به توسعه چیپ نیمه هادی 5 نانومتری برای گوشی‌های آیفون شود. همچنین انتظار می‌رود این شرکت در آیفون 14 سراغ توسعه چیپ‌های نیمه هادی 3 نانومتری قدرتمندتر و با مصرف انرژی رفته و در این زمینه نیز پیشگام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی