ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک یک ساعت هوشمند با ارتباط سلولار می‌سازد: احتمال عرضه در ۲۰۲۲

ساعت‌های هوشمند فروش بالایی دارند و اپل در این بخش از بازار حکمرانی می‌کند. حالا ظاهرا فیسبوک می‌خواهد با یک ساعت هوشمند جدید با ارتباط سلولار وارد این بازار شود و سال آینده میلادی شرکت‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

ساعت‌های هوشمند فروش بالایی دارند و اپل در این بخش از بازار حکمرانی می‌کند. حالا ظاهرا فیسبوک می‌خواهد با یک ساعت هوشمند جدید با ارتباط سلولار وارد این بازار شود و سال آینده میلادی شرکت‌ها را به چالش بکشد.

طبق گزارشی جدید، به باور فیسبوک ساعت‌های هوشمند پس از گوشی‌های هوشمند یکی از بزرگترین بازارها را در جهان دارند و به همین علت می‌خواهد نقشی در آن ایفا کند. این شبکه اجتماعی در زمینه فروش لوازم هوشمند و واقعیت مجازی تجربه دارد، بنابراین می‌تواند سخت‌افزارهایش را در بازار بفروشد.

یکی از قابلیت‌های اصلی ساعت هوشمند فیسبوک، امکان ارسال پیام خواهد بود. این شبکه اجتماعی هم اکنون سه مورد از بزرگترین پلتفرم‌های پیام‌رسان جهان یعنی واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام را مدیریت می‌کند و محصول جدیدش با چنین پلتفرم‌هایی ادغام و یکپارچه می‌شود. علاوه بر این، با ارتباط سلولار کاربران می‌توانند بدون نیاز به گوشی هوشمند، با دوستان و اعضای خانواده در ارتباط باشند.

این محصول علاوه بر قابلیت‌های پیام‌رسانی، در بخش سلامت و همچنین تناسب اندام هم کارایی بالایی خواهد داشت. انتظار می‌رود ساعت هوشمند فیسبوک با برخی از محبوب‌ترین سرویس‌های کنونی مانند «Peloton Interactive» یکپارچه شود. این احتمال وجود دارد که این گجت پوشیدنی قادر به اندازه‌گیری ضربان قلب و حتی میزان قند خون باشد.

ساعت هوشمند فیسبوک

ساعت هوشمند جدید فیسبوک که می‌تواند فیسبوک واچ نام داشته باشد، از نسخه متن باز اندروید بهره می‌برد، با این حال ظاهرا این شبکه اجتماعی سیستم عامل مخصوص به خود را توسعه می‌دهد. این سیستم عامل شاید سال ۲۰۲۳ از راه برسد و در نسل دوم ساعت هوشمند فیسبوک مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به حکمرانی اپل در بازار ساعت‌های هوشمند، فیسبوک کار سختی پیش رو دارد، با این حال می‌تواند با قیمت پایین‌تر و همچنین قابلیت‌های پیام‌رسانی، کاربران را جذب کند.

طبق گزارش اخیر، این شبکه اجتماعی با عرضه این ساعت هوشمند یک استراتژی مهم‌تر یعنی عرضه سخت‌افزارهای بیشتر را دنبال می‌کند و احتمالا در ۲۰۲۳ یک عینک واقعیت افزوده هم معرفی خواهد کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد فیسبوک با این محصولات جدیدش مستقیما اپل را هدف قرار داده و می‌خواهد درآمدش را افزایش دهد، شاید کاربران به علت نگرانی‌های امنیتی چندان از آن‌ها استقبال نکنند. این شبکه اجتماعی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران عملکرد مناسبی ندارد و درآمد اصلی آن مربوط به فروش تبلیغات می‌شود، بخشی که به علت تغییرات سیستم عامل iOS 14 می‌تواند کاهش درآمد شدیدی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی