ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا که در تست‌های PCR پنهان می‌ماند

آزمایشگاهی در فنلاند گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده که نه تنها شناسایی آن از طریق تست‌های PCR دشوار است بلکه برخی خصوصیات گونه‌های بریتانیایی و آفریقایی را در کنار هم دارد. بر اساس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۳

آزمایشگاهی در فنلاند گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده که نه تنها شناسایی آن از طریق تست‌های PCR دشوار است بلکه برخی خصوصیات گونه‌های بریتانیایی و آفریقایی را در کنار هم دارد.

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی آزمایشگاه «ویتا» و موسسه بیوتکنولوژی دانشگاه «هلسینکی» فنلاند، گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام «Fin-796H» در جنوب این کشور شناسایی شده که تشخیص آن با تمام آزمایش‌های PCR پذیرفته شده از سوی سازمان جهانی بهداشت دشوار است. بر اساس این بیانیه چنین تغییری روی تعیین سرعت شیوع و مقابله با این ویروس مرگبار اثرگذار خواهد بود:

«جهش‌های رخ داده در این گونه جدید شناسایی آن با تست‌های PCR توصیه شده از سوی سازمان WHO را دشوار کرده است. این کشف جدید می‌تواند روی تعیین سرعت شیوع بیماری تاثیر چشمگیری داشته باشد.»

ویروس کرونا

به گفته این موسسات با اینکه Fin-796H ویژگی‌های گونه اصلی شایع در جهان را دارد اما با گونه‌های پیدا شده در بریتانیا و آفریقای جنوبی متفاوت است. این گونه جدید در عین حال برخی چهش‌های گونه‌های آفریقایی و بریتانیایی را در کنار هم دارد؛ مساله‌ای که باعث شده متخصصان از کارایی واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا نسخه‌‌های روسی و چینی روی آن مطمئن نباشند.

گونه‌های جدید یافت شده در بریتانیا، آفریقا و برزیل حاوی یک جهش اضافه به نام «E484K» هستند. این جهش با افزایش سرعت انتقال ویروس مقابله با آنرا دشوار کرده؛ با این حال تحقیقات روی واکسن‌های جدید حکایت از کارایی آنها در مقابله با گونه‌‌های جدید ویروس دارد.

با توجه به آمار پایین ابتلا به کرونا در فنلاند نسبت به میانگین جهانی، متخصصان بر این باورند که شانس ظهور گونه مذکور در این کشور اندک است و احتمالا از جای دیگری به جنوب فنلاند منتقل شده است. پژوهشگران به تازگی موفق به شناسایی ۷ گونه جدید ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا شده‌اند که یک بخش ژنتیکی آن‌ها جهش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی