ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان قشقایی 2022 با ظاهری مدرن و پیشرانه‌های سبز معرفی شد

نیسان از نسل سوم مدل محبوب و پرطرفدار قشقایی پرده‌برداری کرد. این خودرو که پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار اروپا محسوب می‌شود، در نسل جدید پوست‌اندازی کاملی را تجربه نموده و با لیستی متنوع از پیشرانه‌های برقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

نیسان از نسل سوم مدل محبوب و پرطرفدار قشقایی پرده‌برداری کرد. این خودرو که پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار اروپا محسوب می‌شود، در نسل جدید پوست‌اندازی کاملی را تجربه نموده و با لیستی متنوع از پیشرانه‌های برقی شده، قصد دارد مشتریان بیشتری را راهی نمایندگی‌های کمپانی کند.

طراحی ظاهری خشن با تغییرات گسترده

از لحاظ طراحی بیرونی، قشقایی 2022 روندی انقلابی را طی کرده، چرا که دامنه تغییرات ظاهری آن بسیار است. به طور خلاصه می‌توان بدنه این خودرو را با عبارت عضلانی و پر از خطوط تیز توصیف کرد. همانند دیگر محصولات اخیر نیسان، نمای روبرویی این کراس‌اوور نیز تحت تاثیر جلوپنجره بزرگ موسوم به V-Motion قرار گرفته و چراغ‌های اصلی و روشنایی در روز، درون قابی بومرنگی شکل تعبیه شده‌اند.

نیسان قشقایی 2018
نیسان قشقایی 2022

در نمای جانبی، نسل سوم قشقایی به لطف خط شانه ضخیمی که دارد، اتومبیلی عضلانی و باشگاه رفته دیده می‌شود! بهره‌گیری از رنگی متفاوت برای سقف و بدنه و همچنین رینگ‌های آلیاژی که ابعاد آنها در نمونه آپشنال به 20 اینچ می‌رسد، این خودرو را پویا و اسپرت نشان می‌دهند.

نیسان قشقایی 2018
نیسان قشقایی 2022

قشقایی 2022 در نمای عقب نیز حس هیجان و تحرک را به بیننده القا می‌کند. اصلی‌ترین المان‌هایی که باعث القای چنین حسی می‌شوند عبارتند از اسپویلر بیرون‌زده از سقف، زوایای تیز قاب چراغ‌ها، فرورفتگی عمیق محل نصب پلاک روی درب عقب و سپر دو رنگ.

نیسان قشقایی 2018
نیسان قشقایی 2022

رشد ابعاد بدنه و فضای داخلی بزرگ‌تر

نسل سوم نیسان قشقایی اندکی رشد ابعاد داشته و در مقایسه با نسل قبلی، 35 میلی‌متر طویل‌تر، 32 میلی‌متر عریض‌تر و 25 میلی‌متر مرتفع‌تر شده؛ فاصله محوری آن نیز 20 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. این رشد ابعاد کلی، طبیعتا فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

فضای پای سرنشینان عقب قشقایی 2022 به اندازه 28 میلی‌متر افزایش یافته است

کابینی با مواد مرغوب و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی

نیسان با کمک فاکتورهایی مثل طراحی جذاب، استفاده از مواد با کیفیت و ارتقای تجهیزات در قشقایی 2022 می‌خواهد استانداردهای جدیدی را در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت تعریف کند. در این راستا خودروساز ژاپنی به کیفیت بالای دسته دنده خوش‌فرم خودرو و دکمه‌های مختلف حاضر در کابین اشاره کرده و توجه مشتریان را به لیست تجهیزات و تکنولوژی‌های به کار رفته در قشقایی 2022 جلب می‌کند.

نیسان قشقایی 2018
نیسن قشقایی 2022
دسته دنده خوش‌فرمی که نیسان روی آن مانور می‌دهد

در قسمت فوقانی داشبورد زیبای قشقایی 2022 یک نمایشگر لمسی 9 اینچی تبلت‌مانند نصب شده تا از طریق آن بتوان به مدیریت سیستم اینفوتینمنت پرداخت. این نمایشگر به سرویس‌های مختلف NissanConnect متصل بوده و از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. وای فای داخلی با امکان اتصال 7 دستگاه و پورت‌های USB در جلو و عقب از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

طبق انتظار در پشت فرمان سه‌شاخه قشقایی جدید هم از یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی برای ارائه اطلاعات لازم استفاده شده است. این نمایشگر قابل شخصی‌سازی بوده و امکان نمایش اطلاعات مربوط به سیستم مسیریاب و اینفوتینمنت نیز در آن وجود دارد. نیسان برای مدیریت این نمایشگر دکمه‌های اختصاصی روی فرمان کار گذاشته است. در کنار این‌ها، قشقایی 2022 از سیستم هداپ دیسپلی 10.8 اینچی نیز سود می‌برد که در کلاس خود بزرگ‌ترین به شمار می‌رود.

فضایی مناسب برای خانواده‌ها و کاربردهای مختلف

نسل سوم قشقایی اولین مدل نیسان در بازار اروپاست که بر مبنای پلتفرم CMF-C متعلق به گروه رنو نیسان میتسوبیشی تولید می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، استفاده از این پلتفرم سبب شده قشقایی 2022 با ابعادی بزرگ‌تر و فضای داخلی گسترده‌تر وارد میدان رقابت شود.

به گفته نیسان، اشغال فضای کمتر توسط مجموعه تعلیق، باعث شده قسمت بار این نسل از قشقایی حدود 20 میلی‌متر عمق بیشتری پیدا کند که آن هم به نوبه خود افزایش 50 لیتری حجم کلی را در پی داشته است. درهای عقب این کراس‌اوور ژاپنی حالا تا 90 درجه باز می‌شوند تا دسترسی به صندلی‌ها آسان‌تر و راحت‌تر از قبل باشد.

پیشرانه‌های برقی شده

نیسان قبلا اعلام کرده بود قشقایی جدید تماما با پیشرانه‌های برقی‌شده، از جمله دو پیشرانه هیبرید نرم بنزینی و یک پیشرانه مدرن فول هیبریدی e-Power، تولید خواهد شد.

نیسان موفق شده تاکنون بیش از سه میلیون دستگاه قشقایی به مشتریان تحویل دهد

مدل پایه از این کراس‌اوور پرفروش ژاپنی، با پیشرانه هیبرید نرم که قلب اصلی آن را موتور 1.3 لیتری DiG-T توربوشارژ تشکیل می‌دهد، راهی بازار خواهد شد. خروجی این پیشرانه بسته به تریم بین 138 و 158 اسب بخار قدرت متغیر است و وظیفه انتقال قدرت آن بر عهده گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه Xtronic CVT گذاشته می‌شود. در تریم مجهز به پیشرانه‌ 158 اسب بخاری و گیربکس CVT، سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها، به عنوان یک آپشن قابل انتخاب خواهد بود.

حتما می‌دانید نیسان نام کراس‌اوور کامپکت خود را از ایل قشقایی ایران برگرفته است

پیشرانه هیبریدی e-Power متفاوت از دیگر پیشرانه‌های هیبریدی موجود در بازار است، چرا که در آن موتور 1.5 لیتری 154 اسب بخاری، ارتباط مستقیمی با چرخ‌ها ندارد و نقش ژنراتور را برای تامین الکتریسیته مورد نیاز موتور برقی ایفا می‌کند. خروجی این پیشرانه 187 اسب بخار اعلام شده است. بهره‌گیری از چنین پیشرانه‌ای، خصوصیات رانندگی مشابه با خودروهای برقی را برای قشقایی e-Power به ارمغان آورده، زیرا این موتور برقی است که چرخ‌‌ها را به حرکت وادار می‌کند.

قشقایی 2022 با 11 رنگ متنوع بدنه قابل انتخاب خواهد بود؛ نیسان امکان انتخاب از بین 5 ترکیب رنگ دوگانه را نیز برای مشتریان فراهم کرده است

سیستم e-Power به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فقط در صورت نیاز موتور درون‌سوز را روشن می‌کند تا مسافت قابل پیمایش، میزان مصرف سوخت و آلایندگی دی‌اکسید کربن در بهینه‌ترین حالت باقی می‌ماند.

قشقایی در ایالات متحده با نام روگ اسپرت عرضه می‌شود

نیسان مدعی است پیشرانه e-Power گشتاور خود را به صورت لحظه‌ای در اختیار خودرو می‌گذارد، به همین جهت شتاب مدل‌هایی که از آن سود می‌برند، بهتر از سایر نسخه‌ها و دیگر رقبا خواهد بود، این مزیت در شرایطی حاصل می‌شود که موتور بنزینی  همواره با دور آرام کار می‌کند. ناگفته نماند این مدل با e-Pedal بدست مشتری خواهد رسید، قابلیتی که به راننده اجازه می‌دهد تنها با پدال گاز – مشابه با هاچبک برقی لیف – حرکت خودرو را کنترل کند.

بهره‌مندی از سیستم‌های کمکی پیشرفته

نسل جدید قشقایی به آخرین ورژن سیستم اختصاصی ProPilot نیسان تجهیز شده؛ این سیستم کمکی برای مدل‌های مجهز به گیربکس Xtronic قابل سفارش بوده و دارای قابلیت‌های زیر است:

  • شروع شتابگیری از حالت توقف تا رسیدن به سرعت تعیین شده توسط کروز کنترل
  • توقف کامل در ترافیک‌ سنگین
  • شروع حرکت خودکار در صورت ایستادن خودروی جلویی به مدت کمتر از سه ثانیه و جریان یافتن ترافیک

در کنار موارد فوق، نسخه بروز شده از سیستم ProPilot حالا می‌تواند با همکاری رادارهای کنترل نقاط کور، بر تغییر مسیرها نظارت کرده و در صورت نیاز با مداخله در حرکات فرمان از بروز حوادث ناخواسته پیشگیری کند. این سیستم همچنین توانایی تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی را نیز دارا بوده و به کمک داده‌های دریافتی از سیستم مسیریاب قادر است سرعت خودرو را متناسب با شرایط پیش رو تنظیم نماید.

قیمت و زمان عرضه

در رابطه با قیمت قشقایی 2022 فعلا حرفی به میان نیامده، اما بعید است که تفاوت فاحشی با قیمت 23,550 پوندی نسل دوم داشته باشد. فروش این کراس‌اوور کامپکت از همین امسال در اروپا آغاز خواهد شد. ناگفته نماند قشقایی با نسل نخست خود در ایران حضور داشت؛ اما با وجود محبوبیت در سایر بازارها، این خودرو در جلب نظر مثبت مشتریان ایرانی ناکام ماند و قافیه را به رقبای کره‌ای که از طراحی بهتر و آپشن‌های پرشمارتر برخوردار بودند، واگذار کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GT
    GT | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    طاری عضلانی آپشن های بالا و با کیفیت ابعاد مناسب . واقعا نیسان قشقای ها و مورانو ها باکیفیت هستند

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲ اسفند ۱۳۹۹

    مطمئــنا طـرفدارای تیـم پیـروزی تهـران از این ماشیـن متـنفرن... یـاد جـام حـذفـی مــی افتـن... ??

مطالب پیشنهادی