ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پژوهشگاه ارتباطات: همکاری برای تولید خودروی خودران با سایپا آغاز شده است

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از همکاری این مرکز با سایپا برای تولید خودروی هوشمند و ارائه خودروی خودران طی ده سال آینده داد. او تاکید دارد این همکاری‌ها بعد از ۵ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۴

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از همکاری این مرکز با سایپا برای تولید خودروی هوشمند و ارائه خودروی خودران طی ده سال آینده داد. او تاکید دارد این همکاری‌ها بعد از ۵ تا ۱۰ سال نهایتا به تولید خودروی خودران هوشمند در کشور خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو «وحید یزدانیان» در نشست خبری صبح امروز خود خبر از پیگیری طرح خودروی خودران در کشور داد و اعلام کرد که پایلوت اجرایی این طرح در جزیره کیش خواهد بود. یزدانیان با ذکر این نکته که نباید به این زودی منتظر خودروی خودران بود اعلام کرد که تولید چنین کالایی مراحل مختلفی خواهد داشت و بین ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید:

«در حال حاضر با سایپا به توافق رسیدیم که در زمینه تولید خودروی هوشمند همکاری کنیم. قدم اول استفاده از ماژول های هوشمند در خودروهای فعلی است و خودروی ما از یک خودروی مکانیکی به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌شود و در قدم بعدی به یک خودروی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. در قدم‌های بعدی، ماژول‌های در اختیار راننده از دست او خارج می‌شود و الکتریکی می‌شود و در یک فرایند ده ساله به خودروی خودران می‌رسیم که در آن راننده رسما تبدیل به یک مرسوله خواهد شد.»

به گفته یزدانیان در آینده مقوله خودرو به طور کلی دگرگون خواهد شد و خودروها از یک کالای موجود در خانه‌ها تبدیل به سرویس خواهند شد. او با اشاره به فرایند Car As A Service آن را موضوعی دانست که در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد و در آن خودروها تبدیل به یک سرویس می‌شوند:

«مانند گذشته که همه خانه‌ها خودشان یک نانوا بودند و حالا تنورها به بیرون رفته و نانوایی یک سرویس شده، خودرو نیز اندک اندک تبدیل به یک سرویس خواهد شد و کاربر تقاضا می‌کند چه خودرویی برای چه زمانی و مکانی می‌خواهد. سایپا اعلام کرد برای الکتریکی کردن یک سری ماژول‌ها به کمک شما نیاز داریم و ما همکاری خود را با آنها آغاز کردیم. آنها در حال الکتریکی کردن بخشی از خودروی جدید خود بودند و این بورد حجیم را به ما نشان دادند و ما برای بهینه سازی و طراحی مجدد آن اعلام آمادگی کردیم.»

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات با اعلام این نکته که موارد مذکور را به زودی در اختیار خودروساز قرار خواهیم داد تاکید کرد که این فرایند اندک اندک مسیر خود را به درستی طی خواهد کرد: «بین ۵ تا ۱۰ سال احتیاج داریم که یک خودروی کامل خودران و هوشمند داشته باشیم. مهمترین زیرساخت و یا به بیانی بهتر، تنها زیرساخت راه ارتباطی خودرو خودران هوشمند همان توسعه 5G در کشور خواهد بود که مقدمات آن آغاز شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • PersianCode
    PersianCode | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    عالی شد؛آدم که پشتش بود سالی کلی آدم میکشت؛هوش مصنوعی که پشتش باشه به عنوان ربات جنگی تروریستی در بین الملل معروف میشه بعد تحریما چند برابر میشه?

  • Sae77
    Sae77 | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    مرسی که تمام تلاشتون رو برای خندوندن ما انجام میدین ?

  • mamadreza
    mamadreza | ۳ اسفند ۱۳۹۹

    نه ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی