ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا استفاده از اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ منطقی نیست؟

اولین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ اخیرا منتشر شده و طبق معمول کاربران این سیستم عامل محبوب برای بررسی و استفاده از قابلیت‌های جدید آن هیجان دارند. با این وجود باید در نظر داشت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

اولین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ اخیرا منتشر شده و طبق معمول کاربران این سیستم عامل محبوب برای بررسی و استفاده از قابلیت‌های جدید آن هیجان دارند. با این وجود باید در نظر داشت که نسخه اولیه اندروید ۱۲ از ثبات بسیار زیادی برخوردار نیست و مشکلات زیادی دارد.

در این مطلب نگاهی به بزرگترین مشکلات این نسخه بتا از اندروید ۱۲ خواهیم داشت.

بزرگترین مشکل؛ اثر انگشت

اندروید ۱۲

تاکنون بزرگترین مشکلی که در اولین پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ دیده شده، به حسگر اثر انگشت گوشی‌ها مربوط می‌شود. گزارش‌هایی در رابطه با این مشکل در گوشی‌های پیکسل 4a و پیکسل ۵ گزارش شده‌اند و مشکل این ویژگی تنها به شناسایی اثر انگشت محدود نمی‌شود. در برخی موارد ورود به اپلیکیشن‌هایی که نیاز به اثر انگشت دارند، با مشکلات بسیار زیادی همراه است و ثبت مجدد اثر انگشت تاثیر بسیار زیادی ندارد.

برای کرش‌های آزاردهنده آماده باشید

اندروید ۱۲

اگر قصد دارید پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ را نصب کنید، باید برای کرش‌های بسیار زیاد و سرسام‌آور این نسخه آماده باشید. به نظر می‌رسد این مشکل که از قدمت بسیار زیادی برخوردار است، در این نسخه از اندروید هم به وفور دیده می‌شود و گزارش‌هایی در رابطه با وقوع آن در هنگام ورود به اپلیکیشن‌های ساده‌ای مانند توییتر منتشر شده است.

تنظیم نامناسب برخی عناصر رابط کاربری

اندروید ۱۲

این مشکل بیشتر از اینکه به نحوه عملکرد گوشی مربوط باشد، یک نوع مشکل آزاردهنده به نظر می‌رسد. ظاهرا گوگل فراموش کرده تمام گوشی‌های پیکسل که سال ۲۰۲۰ عرضه شده‌اند، دارای حفره روی نمایشگر یا همان Punch Hole هستند، زیرا بسیاری از عناصر صفحه‌نمایش در پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ زیر این حفره قرار گرفته‌اند.

برای مثال گزینه «اضطراری» که یکی از قابلیت‌های مهم منوی مربوط به خاموش کردن گوشی محسوب می‌شود، در زیر این حفره قرار گرفته. انتظار می‌رود گوگل تا پیش از ارائه نسخه نهایی اندروید ۱۲ این مشکل را حل کند.

با نگاهی به پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان نسخه‌های قبلی اندروید، می‌توان متوجه شد اولین نسخه اندروید ۱۲ در مقایسه با نسخه‌های قبل از ثبات بیشتری برخوردار است. با توجه به مشکلات زیادی که برای این نسخه از سیستم عامل اندروید گزارش شده، بهتر است نسخه کنونی را دریافت نکنید. با این وجود اگر گوشی پیکسل غیرقابل استفاده‌ای دارید، می‌توانید از این بروزرسانی استفاده کنید، هرچند باید توجه کرد که بنا به دلایلی از این نسخه با عنوان پیش نمایش توسعه‌دهندگان یاد می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی