ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج نکته مهم و کاربردی برای موفقیت زنان کارآفرین در کسب و کار

مطالعات آماری انجام شده روی فعالیت ۳۰ زن کارآفرین موفق جهان که در حوزه‌های مختلفی از جمله فناوری، بهداشت، مد، سفر و غیره مشغول فعالیت هستند نشان می‌دهند اکثر آنها چالش‌های مشترکی دارند. در این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

مطالعات آماری انجام شده روی فعالیت ۳۰ زن کارآفرین موفق جهان که در حوزه‌های مختلفی از جمله فناوری، بهداشت، مد، سفر و غیره مشغول فعالیت هستند نشان می‌دهند اکثر آنها چالش‌های مشترکی دارند. در این مطلب به ۵ راهکار کلیدی در حوزه ارتباطات که به موفقیت زنان کارآفرین کمک می‌کنند، نگاهی خواهیم داشت.

در سال‌های اخیر حضور زنان در عرصه‌های صنعتی و مدیریتی بیش از پیش دیده می‌شود. در حال حاضر شرکت‌ها و موسسات بسیاری با مدیریت زنان راه‌اندازی و اداره می‌شوند و کم نیستند زنان کارآفرینی که نقش موثری در تولید و توسعه دارند. با این وجود، کماکان بانوان در پیشبرد فعالیت‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مطلب ۵ نکته مهم ارتباطی که به موفقیت زنان کارآفرین کمک می‌کنند تا در کسب و کار خود بدرخشند ارائه شده است.

برند تجاری خودتان را بسازید

برای آنکه بتوانید در تعاملات خود موفقیت بیشتری کسب کنید، به برندسازی فکر کنید. در این صورت می‌توانید به صورت موفق‌تری با مشتریان، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها و ... ارتباط برقرار کرده و کارها را بهتر پیش ببرید.

برند تجاری دقیقا مشخص می‌کند که شما چه کاری انجام می‌دهید،‌ برای چه کسی این کار را انجام می‌دهید، چرا و چگونه این کار را انجام می‌دهید، چرا در این کار از بقیه بهتر هستید. چنین سوالاتی نشان می‌دهند کسب و کار شما دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کند.

هویت کسب و کار خود را بسازید و با همان هویت خود را به بازار معرفی کنید.

 با رسانه‌ها در ارتباط باشید و خود را به خوبی معرفی کنید

با رسانه‌ها و نشریات مختلف ارتباط بگیرید. حتی اگر لازم است خودتان در مورد کسب و کارتان محتواهای مختلف و مفیدی منتشر کنید. به صورت منظم از پیشرفت کارها گزارش تهیه کنید و آن را به نمایش بگذارید. حتی می‌توانید به قلم خودتان یادداشت‌های کوتاهی از روند کارها تهیه کرده و منتشر کنید.

روابط رسانه‌ای خود را تا جای ممکن گسترش دهید. اگر ابتدای کار همه چیز خوب پیش نرفت، نگران نشوید. برقراری ارتباطات رسانه‌ای قدرتمند زمانبر است ولی نتایج خوبی به همراه دارد. با افراد حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

برای دستیابی به نتیجه بهتر، مهارت‌های رسانه‌ای خود را تقویت کنید

باید بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید. اگر لازم است آموزش‌های لازم را برای برقراری ارتباط با رسانه‌ها یا حتی تهیه گزارش و مجری‌گری را بالا ببرید. معمولا مجری‌ها سوال‌های خوبی در مصاحبه مطرح می‌کنند. سعی کنید مانند یک مجری سوالات خوبی داشته باشید و یاد بگیرید به سوالات درست و خوب، پاسخ‌های به جا و منطقی دهید.

با آموزش می‌توانید یاد بگیرید در مورد مهمترین موارد و مسائل صحبت کنید. نگاه دقیق‌تری به مسائل داشته باشید، به سوالات پاسخ‌های درست‌تری دهید و استراتژی‌های بهتری را برای کسب درآمد بیشتر تعیین کنید. می‌توانید همین رویکرد را با کارمندان مجموعه کاری خود نیز پیش بگیرید.

زنان کارآفرین

پوشش خبری مناسبی داشته باشید

وقتی برای کسب و کار خودتان زمان و انرژی کافی گذاشته‌اید و به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اید، باید بتوانید این موارد را منعکس کرده و به مشتریان و مخاطبان خود اطلاع دهید. باید قدرت معرفی برند خودتان را داشته باشید و پوشش خبری خوبی داشته باشید. تیم بازاریابی و فروش باید روی پوشش خبری اتفاقات و نقاط قوت کسب و کار مسلط باشد.

شبکه‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

یکی از بزرگترین موانع زنان کارآفرین عدم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی تجاری است. با شبکه‌سازی درست می‌توانید به خوبی از فرصت استفاده کنید. حتی می‌توانید با بانوان دیگری که آنها نیز کارآفرین هستند، شبکه‌ای ارتباطی تشکیل دهید. با ایجاد چنین شبکه‌های ارتباطی، فرصت‌های بهتری برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود در اختیار خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی