ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر ZTE در MWC شانگهای معرفی می‌شود

شرکت ZTE اولین برندی بود که با Axon 20 5G نخستین موبایل مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر را روانه بازار کرد. این شرکت حالا فردا می‌خواهد نسخه جدیدی از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

شرکت ZTE اولین برندی بود که با Axon 20 5G نخستین موبایل مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر را روانه بازار کرد. این شرکت حالا فردا می‌خواهد نسخه جدیدی از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را در رویداد MWC شانگهای معرفی کند.

شرکت ZTE سه‌شنبه، ۵ اسفند، از وارث اکسون 20 5G رونمایی می‌کند. این شرکت قبلا توضیح داده بود که فناوری دوربین زیر نمایشگر موبایل قبلی آن‌ها چطور کار می‌کند، ولی این گوشی در واقعیت عملکرد خیلی خوبی نداشت. مراجعی مثل DxOMark در بررسی‌های خود اعلام کردند که این فناوری شدیدا نیازمند بهینه‌سازی و عرضه نسخه‌ای دیگر است.

برای ارائه بهترین دوربین زیر نمایشگر دو مشکل باید برطرف شود. یکی این‌که چطور دوربین را در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود به‌طور کامل مخفی کنیم تا دیده نشود. دیگری این‌که چطور امکان عبور نور از درون شیشه نمایشگر را فراهم کنیم، آن هم به شکلی که نوری از خود صفحه نمایش به دوربین نرسد. ارائه دوربین زیر نمایشگر یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت موبایل در چند سال اخیر بوده است. هدف شرکت‌ها این است که با ارائه شکل صحیح این فناوری بتوانند ناچ و حفره‌های دوربین سلفی را کنار بگذارند و نمایشگری تمام صفحه را ارائه کنند.

«نی فی» (Ni Fei)، مدیر بخش محصولات موبایلی ZTE، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو از مراسم این شرکت در رویداد MWC شانگهای خبر داد و گفت کاربران باید منتظر اولین سیستم نور ساخت‌یافته سه‌بعدیِ زیر نمایشگر باشند. از این فناوری برای نقشه‌برداری دقیق‌تر سه‌بعدی، به‌خصوص برای تشخیص چهره، استفاده می‌شود. ولی این فناوری معمولا ارتباطی با کیفیت عکس‌ها و دقت رنگ‌ها ندارد.

نسل بعدی دوربین زیر نمایشگر این شرکت احتمالا در اکسون 30 پرو معرفی می‌شود که طبق شایعات از اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد. این مشخصات روی کاغذ بسیار جذاب و قدرتمند به نظر می‌رسند، اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم پرچمداران بعدی ZTE در عمل می‌تواند انتظارات ما را برآورده سازد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی