ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی اختصاصی سامسونگ و AMD به‌زودی معرفی می‌شود

مدت‌هاست می‌دانیم سامسونگ و AMD در حال کار روی یک GPU اختصاصی هستند که همراه با چیپ‌های اگزینوس کره‌ای‌ها، وارد گوشی‌های هوشمند می‌شوند. حالا طبق اطلاعات جدید، این پردازشگر گرافیکی در آینده نزدیک معرفی می‌شود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مدت‌هاست می‌دانیم سامسونگ و AMD در حال کار روی یک GPU اختصاصی هستند که همراه با چیپ‌های اگزینوس کره‌ای‌ها، وارد گوشی‌های هوشمند می‌شوند. حالا طبق اطلاعات جدید، این پردازشگر گرافیکی در آینده نزدیک معرفی می‌شود.

اخیرا اطلاعاتی درباره تاریخ رونمایی از این GPU منتشر شده که طبق آن، برای اطلاع از مشخصات این پردازشگر گرافیکی که می‌تواند تاثیر چشمگیری روی عملکرد چیپ‌های سامسونگ داشته باشد، نباید زمان زیادی صبر کنیم.

یکی از منابع موثق حوزه فناوری به نام «Ice Universe» به تازگی در توییتی ادعا کرده که سامسونگ در کمتر از ۴ ماه دیگر یعنی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) از GPU اختصاصی‌اش که با همکاری AMD توسعه پیدا کرده، پرده‌برداری می‌کند.

کره‌ای‌ها در این ماه می‌خواهند مشخصات و همچنین جزئیات فنی این GPU را منتشر کنند و خبری از چیپ مجهز به آن نخواهد بود. در حقیقت سامسونگ در ماه‌های بعدی می‌خواهد چیپست اگزینوس مجهز به این پردازشگر گرافیکی را معرفی کند.

سامسونگ

در گذشته نه چندان دور، گزارش دیگری از معرفی چیپست‌های اگزینوس مجهز به پردازشگر گرافیکی AMD در سه ماهه دوم یا سوم ۲۰۲۱ اشاره کرده بود. طبق اعلام سامسونگ، محصول پرچمدار آینده این کمپانی کره‌ای با این GPU از راه می‌رسد.

در حال حاضر نمی‌دانیم کره‌ای‌ها این چیپ را با کدام پرچمدار معرفی می‌کنند. سامسونگ در ماه‌های آینده و تا پایان ۲۰۲۱ از گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۱ و همچنین گلکسی زد فولد ۳ رونمایی خواهد کرد، بنابراین شاید در یکی از آن‌ها از این تراشه پرچمدار استفاده شود. با این وجود به باور برخی تحلیلگران، گوشی‌های سری گلکسی S22 در ۲۰۲۲ از این چیپست بهره می‌برند.

طبق نتایج اولیه بنچمارک‌های گرافیکی، نسل آینده چیپ اگزینوس با پردازشگر گرافیگی AMD عملکرد بالاتری از پردازنده A4 Bionic اپل دارد. سامسونگ با معرفی این GPU در ماه ژوئن می‌تواند اطلاعاتی درباره عملکرد آن منتشر کند تا ببینیم نسل آینده چیپ‌های اگزینوس می‌توانند بر رقبای خود پیروز شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yas
    yas | ۵ اسفند ۱۳۹۹

    عالی میشه پس

مطالب پیشنهادی