ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپیک گیمز می‌خواهد مدیر سابق و اخراج شده iOS را برای شهادت علیه اپل پیدا کند

اپیک گیمز و اپل از چندین ماه گذشته درگیر پرونده حقوقی برای بازی فورتنایت و قوانین اپ استور هستند و حالا سازنده بازی فورتنایت می‌خواهد از شهادت نایب رئیس ارشد سابق iOS یعنی «اسکات فورستال» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اپیک گیمز و اپل از چندین ماه گذشته درگیر پرونده حقوقی برای بازی فورتنایت و قوانین اپ استور هستند و حالا سازنده بازی فورتنایت می‌خواهد از شهادت نایب رئیس ارشد سابق iOS یعنی «اسکات فورستال» علیه اپل استفاده کند، اما کوپرتینویی‌ها در برقراری ارتباط با وی مشکل دارند.

فورستال در سال ۲۰۱۳ و دوران مدیریت تیم کوک در اپل، این کمپانی را ترک کرد که البته طبق اکثر گزارش‌ها، به اجبار از این شرکت جدا شد. علت چنین موضوعی، عملکرد نامناسب اپل مپس و انتشار زودهنگام آن بود. از آن زمان تا به امروز، فورستال چندان در مرکز توجه نبوده و تنها چندبار در رسانه‌ها ظاهر شده، اما حالا اپیک گیمز می‌خواهد برای دعوای حقوقی‌اش با اپل، چندین سوال از وی بپرسد.

دلیل اصلی درخواست اپیک گیمز، مشارکت فورستال در راه‌اندازی اپ استور است و این کمپانی می‌خواهد از مدارک احتمالی برای مقابله با اپل استفاده کند.

طبق اسناد دادگاه مربوط به ۲۵ آذر، اپل پیشنهاد برکناری و بعدا نمایندگی فورستال را ارائه کرده. با این حال، طبق ادعای اپیک گیمز حالا اپل عنوان می‌کند که هیچ‌گاه چنین موضوعی را پیشنهاد نکرده است. سازنده بازی فورتنایت همچنین گفته اپل چندین بار قول داده که تاریخی برای شهادت فورستال تعیین کند اما هرگز چنین کاری نکرده است.

طبق اسناد دادگاه، اپیک گیمز در ابتدا نمی‌خواسته خودش فورستال را پیدا کند و چنین کاری را برعهده اپل گذاشته. در نهایت اپیک و اپل موافقت می‌کنند که شهادت در تاریخ ۲۳ بهمن صورت بگیرد، اما اپل اعلام کرده که فورستال به درخواست این کمپانی پاسخ نداده است.

با توجه به چنین موضوعی، اپیک خواستار اطلاعات خاصی درباره محل تقریبی فورستال شده و کوپرتینویی‌ها صندوق پستی و حساب توییتری این مهندس را در اختیار سازنده فورتنایت قرار می‌دهند. در ابتدا اپل عنوان کرده بود که اختیار ارائه شماره تلفن مدیر سابق نرم افزار iOS را ندارد، اما پس از مدتی گفته که این اطلاعات در اختیارش نیست.

پس از اینکه شهادتی در تاریخ ۲۳ بهمن صورت نگرفت، اپیک و اپل به توافق رسیدند که این شهادت در فاصله ۲۷ بهمن تا ۲۰ اسفند صورت بگیرد. حالا اپیک از تلاش خود برای پی بردن به مکان فورستال خبر داده و همچنین اپل گفته به شهادت مهندس سابقش پیش از ۲۰ اسفند اعتراضی نمی‌کند.

با این وجود، کوپرتینویی‌ها دوباره این موضوع را تکرار کرده‌اند که نمی‌توانند کارمند سابقشان را برای شهادت در این پرونده مجبور کنند. اپل از همکاری با اپیک برای رفع این مشکل خبر داده، اما گفته سازنده بازی فورتنایت نمی‌تواند بطور نامحدود تا زمان دستیابی به موقعیت فورستال، پرونده را باز نگه دارد.

به باور اپیک گیمز، فورستال به علت نقش داشتن در راه‌اندازی اپ استور می‌تواند در دادگاه برایش مفید باشد. با این وجود به نظر می‌رسد اپل تمایلی به شهادت دادن کارمند سابقش ندارد، مخصوصا که جدایی مناسبی از این کمپانی نداشته است.

اپیک گیمز تا ۲۰ اسفند فرصت دارد موقعیت فورستال را پیدا کرده و آن را برای شهادت در دادگاه متقاعد کند، با این وجود مدیرعامل اپل، تیم کوک در دادگاه شهادت خواهد داد. دادگاه نهایی در ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی