ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک به آینده خوشبین است و انحصارطلبی اپل را غیرواقعی می‌داند

مجمع سهامداران اپل که معمولا به صورت حضوری در مقر اصلی این شرکت واقع در کوپرتینو برگزار می‌شد، دیروز به شکل آنلاین میزبان سهامداران بود. در این جلسه مدیرعامل اپل صحبت‌های مختلفی را درباره موضوعاتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مجمع سهامداران اپل که معمولا به صورت حضوری در مقر اصلی این شرکت واقع در کوپرتینو برگزار می‌شد، دیروز به شکل آنلاین میزبان سهامداران بود. در این جلسه مدیرعامل اپل صحبت‌های مختلفی را درباره موضوعاتی مثل آینده اپل و بحث انحصارطلبی مطرح کرد.

تیم کوک در بخشی از جلسه گفت: «اپل بهترین، مفیدترین، نوآورانه‌ترین و قابل اعتمادترین محصولات بازار را می‌سازد، و ما در سال ۲۰۲۰ این ماموریت را به سطح تازه‌ای بردیم.» مدیرعامل این شرکت افزود که ایرپادز مکس در میان مشتریان بسیار محبوب بوده و هوم‌پاد مینی هم با استقبال خوبی مواجه شده است.

کوک بدون اشاره به این که اپل در آینده چه محصولاتی را روانه بازار خواهد کرد، گفت چیزهای هیجان‌انگیزی برای آینده آیفون وجود دارد. او همچنین اضافه کرد که اتفاقات فوق‌العاده‌ای برای آینده خط تولید کامپیوترهای این شرکت خواهد افتاد. کوک با نگاه به سال ۲۰۲۱ و پس از آن گفت که نسبت به آینده بسیار خوشبین است.

مدیرعامل اپل در قسمتی از سخنان خود تاکید کرد که اپل بر هیچ یک از بازارهایی که مشغول رقابت در آن‌هاست، سلطه ندارد. تیم کوک با اشاره به اتهاماتی که درباره انحصارطلبی‌های این شرکت مطرح می‌شود گفت: «اگرچه سخت‌گیری منطقی است، ولی اتهامات این چنینی پس از بررسی معقولانه‌ی حقایق از بین می‌رود.»

مرد شماره یک اپل در خصوص موضوعات دیگری مثل شرایط جوی نامساعد در تگزاس و بحث‌های مربوط به یارانه‌های اقتصادی آمریکا هم حرف زد. او در باب موضوع اول بر کمک‌های مالی اپل به گروه‌های امدادی و حمایت این شرکت از نیروهای حاضر در این مناطق تاکید کرد.

تیم کوک پیرامون تغییرات جهانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا حرف زد و اپل را از این تغییرات مستثنی دانست. او گفت: «دنیا از جنبه‌های بسیاری تغییر کرده، اما اپل به لحاظ اصول اصلی رویکرد خود بی‌تغییر باقی مانده است. اپل از افرادی تشکیل شده که می‌خواهند زندگی خود را صرف خلق ابزارهایی بکنند که مردم با کمک آن‌ها زندگی بهتری خواهند داشت.»

مدیرعامل اپل افزود: «ما به راحتی به بسیاری از اتفاقات نه می‌گوییم و تمرکز خود را به حوزه‌هایی معطوف می‌کنیم که می‌توانیم بیشترین تاثیر را در آن‌ها داشته باشیم و نوآوری کنیم. فناوری توسط مردم، برای مردم و با در نظر گرفتن سلامتی مردم خلق می‌شود. فناوری در بهترین و مفیدترین حالت خود باید به ما کمک کند تا جهان را در شرایطی بهتر از قبل ترک کنیم.»

تیم کوک اظهار داشت: «همه ما در اپل به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم به جوامع کمک کنیم تا با قدرت بیشتری از این اتفاق بگذرند، چگونه می‌توانیم بازگشت به شرایط عادی را منصفانه و عادلانه کنیم، و فناوری‌های کلاس جهانی که با تمرکز بر بشریت ساخته شده‌اند چگونه می‌توانند به همه ما کمک کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی