ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

قهوه، مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که قهوه یکی از بهترین‌ و سالم‌ترین مکمل‌ها برای مصرف پیش از شروع تمرینات ورزشی است که منجر به عملکرد بهتر ورزشکاران می‌شود. مکمل‌های قبل از انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کنند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که قهوه یکی از بهترین‌ و سالم‌ترین مکمل‌ها برای مصرف پیش از شروع تمرینات ورزشی است که منجر به عملکرد بهتر ورزشکاران می‌شود.

مکمل‌های قبل از انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کنند تا ورزشکاران عملکرد بهتری حین ورزش داشته باشند و نتیجه رضایت بخش‌تری از تمرینات خود بگیرند. با این وجود، بسیاری از این مکمل‌ها قیمت بالایی دارند و در آنها از ترکیباتی استفاده شده که گاهی جای شک و شبهه را برای استفاده از آنها در ذهن ایجاد می‌کند.

به جای صرف هزینه برای خرید مکمل‌های گران قیمت، می‌توان به راحتی از قهوه استفاده کرد. کافئین یکی از مواد اصلی اکثر مکمل‌های قبل از تمرینات ورزشی است. مصرف کافئین تاثیرات فیزیولوژیکی مختلفی دارد و روی عملکرد ورزشکاران نیز بی‌تاثیر نیست.

قهوه باعث افزایش هشیاری، افزایش فعالیت مغز و سیستم عصبی می‌شود. در نتیجه وقتی قهوه میل می‌کنید، بدن سطح هوشیاری بالاتری دارد و همین مساله کمک می‌کند تا با انرژی بیشتری بتوانید تمرینات ورزشی را انجام دهید.

تاثیر قهوه بر بدن انسان

این نوشیدنی همچنین به افزایش تمرکز هم کمک می‌کند. با نوشیدن یک فنجان قهوه می‌توانید با تمرکز بیشتری ست‌های تمرینی را انجام دهید. یکی دیگر از خواص مصرف آن قبل از ورزش، کمک به افزایش استقامت ورزشکاران در انجام تمرینات است.

مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که کافئین برای بهبود عملکرد ورزشی به ویژه برای ورزش‌های استقامتی و تمرینات شدید مفید است. البته باید به دوز مصرف این نوشیدنی نیز توجه کرد. در مطالعات انجام شده، دوزهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ و حداکثر ۶۰۰ میلی گرم مورد بررسی قرارگرفته‌اند. یک فنجان قهوه دم کرده حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد.

قهوه می‌تواند تا حدودی به کاهش درد نیز کمک کند و برای افرادی که دچار دردهای عضلانی می‌شوند مفید خواهد بود. حتی کافئین موجود در قهوه در حین تمرینات ورزشی و خستگی جسمی حاصل از تمرینات شدید نیز مفید است.

با این وجود، بسیاری از افراد پس از نوشیدن قهوه عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه می کنند. کافئین موجود در این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. برخی افراد می‌گویند پس از مصرف این نوشیدنی دچار احساس بدن لرزه می‌شوند و برعکس ضعف شدیدی را احساس می‌کنند.

برخی دیگر ادعا می‌کنند پس از مصرف این نوشیدنی، دچار حالت‌های اضطراب و نگرانی شده و تمرکز لازم را ندارند. عده‌ای نیز از بعد از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی