ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادستان‌های ایتالیا: ۶۰ هزار پیک پلتفرم‌های اینترنتی تحویل غذا باید از مزایای کارکنان برخوردار شوند

دادستان میلان ایتالیا اوبر و سه پلتفرم ارسال غذای دیگر را به دلیل ایجاد شرایط کاری نامساعد برای پیک‌ها ۷۳۳ میلیون یورو جریمه کرده و به آنها دستور داد ۶۰ هزار نفر از این افراد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۰

دادستان میلان ایتالیا اوبر و سه پلتفرم ارسال غذای دیگر را به دلیل ایجاد شرایط کاری نامساعد برای پیک‌ها ۷۳۳ میلیون یورو جریمه کرده و به آنها دستور داد ۶۰ هزار نفر از این افراد را به عنوان کارمند استخدام کنند.

دفتر دادستان میلان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۶۰ هزار پیک طی سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در پلتفرم‌های تحویل غذای Uber Eats ،Glovo، Just Eat ،Deliveroo مشغول فعالیت بوده‌اند با این وجود، این افراد نه تنها از امنیت شغلی لازم و حداقل حقوق و مزایای کارمندی برخوردار نیستند، بلکه مدیران این پلتفرم‌ها توجهی به ایمنی حین کار کارگران بخش تحویل غذا نیز نشان نمی‌دهند. پیش از این بریتانیا نیز اوبر، لیفت و چند پلتفرم تاکسی اینترنتی را به شناسایی رانندگان به عنوان کارمند وادار کرده بود.

«فرانچسکو گرکو» دادستان ارشد میلان طی کنفرانس مطبوعاتی گفت:

« افرادی که در پیک مشغول فعالیت هستند، برده ما نیستند. وقت آن رسیده که حقوق کارمندی این کارگران نیز رعایت شود.»

کارمندان این چهار شرکت نیز باید از حقوق اولیه مانند بیمه و قرارداد ثابت برخوردار باشند. دادستان میلان رقمی برای چنین مواردی مشخص نکرده است، اما هزینه همین تسهیلات به راحتی به صدها میلیون یورو می‌رسد.

دادستان میلان ضمن اشاره به حقوق کارمندی اضافه کرد که این نیروهای کاری باید لباس مناسب از جمله کلاه ایمنی، دستکش، لباس‌های مناسب با نوارهای شبرنگ جهت در تردد در تاریکی، ماسک مخصوص برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین اسکوتر یا دوچرخه‌های مناسب برای حمل مواد غذایی در اختیار داشته باشند.

شرکت‌های مربوطه ۹۰ روز فرصت دارند تا به موارد مطرح شده رسیدگی کنند. این شرکت‌ها باید به خاطر تخطی از قوانین و معیارهای ایمنی کار، بالغ بر ۷۳۳ میلیون یورو جریمه پرداخت کنند. هرچند ممکن است با توجه به سایر تخلفات، این رقم افزایش پیدا کند.

سخنگوی اوبر اعلام کرد که این شرکت استاندارد فعالیت نیروهای کاری خود را ارتقا خواهد داد و مزایای بیشتری را برای کارگران در نظر خواهد گرفت. همچنین سخنگوی اوبر تایید کرد که در مورد نحوه کار و زمان فعالیت کارگران انعطاف پذیری بیشتری به خرج خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی