ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش خودروی عمود پرواز Joby برای اولین بار [تماشا کنید]

استارتاپ «Joby Aviation» که تحت حمایت تویوتا و اینتل قرار دارد برای نخستین بار خودرو الکتریکی عمود پرواز (eVTOL)  خود را در آسمان به پرواز درآورد. استارتاپ مستقر در کالیفرنیا طی ۱۰ سال گذشته روی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

استارتاپ «Joby Aviation» که تحت حمایت تویوتا و اینتل قرار دارد برای نخستین بار خودرو الکتریکی عمود پرواز (eVTOL)  خود را در آسمان به پرواز درآورد.

استارتاپ مستقر در کالیفرنیا طی ۱۰ سال گذشته روی خودروهای الکتریکی پرنده عمود پرواز با هدف راه اندازی سرویس تاکسی هوایی فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ آزمایش را برای توسعه خودروهای پرنده به انجام رسانده است.

در پرواز آزمایشی اخیر خودروی پرنده عمود پرواز با سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت در آسمان پرواز می‌کند و می‌تواند در کمترین فضا چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد. همزمان با پرواز آزمایشی، استارتاپ مذکور از ادغام با شرکت Reinvent مستقر در نیویورک نیز خبر داد. با این اقدام، استارتاپ Joby Aviation می‌تواند ۱.۶ میلیارد دلار بودجه دریافت کند.

طراحی فعلی این خودروی پرونده نزدیک به محصول نهایی است و در آن از شش روتور استفاده شده که برای حرکت به سمت بالا و پرواز در جهات مختلف به کار می‌روند. استارتاپ مذکور می‌گوید خودروی پرنده هم در حین برخاستن و هم در حین پرواز سر و صدای زیادی تولید نمی‌کند و می‌تواند یک نفر خلبان و چهار مسافر را در سفرهای حداکثر ۲۴۰ کیلومتری جا به جا کند.

سرویس تاکسی هوایی Joby قرار است برای تردد درون شهری و همچنین برای سفرهای بین شهری و مناطق دور افتاده روستایی که فاقد امکانات لازم است، مورد استفاده قرار گیرد. استارتاپ مذکور برای نشان دادن مزایای سفر با این خودروی پرنده در وب ‌سایت خود مثال جالبی را ذکر کرده است. سفر از فرودگاه بین المللی لس آنجلس به ساحل نیوپورت با خودرو شخصی حدود یک ساعت و پانزده دقیقه طول می‌کشد، در حالی که هواپیمای پرنده عمود پرواز این مسیر را یک ساعت زودتر طی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    این شهریه؟
    ترکیب هشت پا و چرخ گوشت پرنده است

مطالب پیشنهادی