ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد کاربران رمز ارز در جهان از مرز 100 میلیون نفر گذشت

بازار رمز ارزها علی رغم نوساناتی که دارد، هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و تعداد کاربران بیشتری به این حوزه می‌پیوندند. مطالعات وب‌سایت «Crypto.com» نشان می‌دهد که تعداد کاربران رمز ارز در جهان برای اولین بار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

بازار رمز ارزها علی رغم نوساناتی که دارد، هر روز رونق بیشتری می‌گیرد و تعداد کاربران بیشتری به این حوزه می‌پیوندند. مطالعات وب‌سایت «Crypto.com» نشان می‌دهد که تعداد کاربران رمز ارز در جهان برای اولین بار از مرز 100 میلیون نفر عبور کرده است.

برآوردهای Crypto.com که بر اساس داده‌های داخلی آنها و با تمرکز بر بلاک‌چین‌های بیت‌کوین و اتریوم به عنوان محبوب‌ترین مواردصورت گرفته، نشان می‌دهد که در ماه ژانویه 2021،‌ در حدود 106 میلیون کاربر در جهان در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده‌اند. رشد جهشی درصدی قیمت بیت کوین در ابتدای سال نو میلادی باعث رونق بازار دیگر ارزهای دیجیتال و افزایش ۱۵ درصدی کاربران آن تنها در یک ماه شد.

«اریک آنزیانی» مدیر عامل Crypto.com در مورد مطالعه جدید می‌گوید:

«مطالعات انجام شده نشان می‌‌دهد که وضعیت بازار رمز ارزها، هر روز بهتر می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌ها و موسسات بسیاری در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند و بخشی از سرمایه خود را به رمز ارزها تبدیل کرده‌اند، انتظار می‌رود سال 2021، سالی بسیار خوب برای بازار ارزهای دیجیتال باشد و بیش از پیش مورد پذیرش قرار گیرند. چشم‌اندازهای روشنی در مورد ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.»

بسیاری از شرکت‌ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته‌اند. اواخر بهمن‌ ماه، تسلا با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری در بیت کوین، باعث شد قیمت این رمز ارز محبوب جهش کرده و قله‌های جدیدی را فتح کند. به فاصله کوتاهی موسسات سرمایه گذاری «میکرو استراتژی» و «Motley Fool» نیز بیش از ۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کردند.

عوامل مختلفی باعث شده است که توجه کاربران به رمز ارزها افزایش پیدا کند. تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که یکی از دلایل رشد سریع بازار رمز ارزها به رشد بازار مالی غیرمتمرکز (defi) و تسهیل خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال از طریق پی پال مربوط می‌شود.

در کنار بیت کوین،‌ رمز ارزهای دیگری همچون اتریوم، بایننس و ارزهای دیجیتال دیگری نیز در مرکز توجه کاربران قرار دارند. در حال حاضر اتر دومین رمز ارز محبوب است. در هفته‌های اخیر‌ اتریوم رشد خوبی داشت و توانست تا ۲ هزار دلار نیز پیش برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی