ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش اولین توییت جک دورسی به عنوان «توکن غیرقابل معاوضه» با رقم نجومی

در ماه‌های گذشته نه تنها بازار رمزارزها، بلکه بازار «توکن غیرقابل معاوضه» (NFT) هم حسابی داغ شده است. حالا مدیرعامل توییتر، جک دورسی می‌خواهد اولین توییتش را به عنوان یک NFT بفروشد. اگر از علاقه‌مندان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۰

در ماه‌های گذشته نه تنها بازار رمزارزها، بلکه بازار «توکن غیرقابل معاوضه» (NFT) هم حسابی داغ شده است. حالا مدیرعامل توییتر، جک دورسی می‌خواهد اولین توییتش را به عنوان یک NFT بفروشد.

اگر از علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی باشید، با اولین توییت در توییتر آشنا هستید. این توییت در تاریخ ۱ فرودین ۱۳۸۵ (۲۱ مارس ۲۰۰۶) توسط هم‌بنیانگذار و مدیرعامل کنونی توییتر یعنی جک دورسی ارسال شد و تنها چندین کلمه بود: «just setting up my twttr».

اگرچه این توییت شاید اکنون مهم به نظر نرسد، اما به لطف بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه، نوع خاصی از توکن‌های رمزنگاری شده، کاربران می‌توانند آن را بخرند.

مدت‌هاست دورسی تبدیل به یکی از طرفداران رمزارزها شده و حتی در بیوگرافی حساب توییترش از بیت کوین استفاده کرده. حالا مدیرعامل توییتر می‌خواهد اولین توییت را بفروشد، البته همانطور که می‌توان حدس زد خریدار به خود توییت دسترسی پیدا نمی‌کند و این توییت همچنان روی این شبکه اجتماعی باقی می‌ماند.

جک دورسی

با توجه به چنین موضوعی، خریدار باید منتظر چه چیزی باشد؟ اگر فردی بخواهد چنین توییتی را بخرد، یک گواهینامه دیجیتال از این توییت را دریافت خواهد کرد که به علت امضا و تایید توسط خالق توییتر، منحصر به فرد محسوب می‌شود.

مسلما خرید چنین گواهینامه‌ای برای بسیاری بی‌معنی باشد، اما در ماه‌های گذشته شاهد فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه دیگری هم بوده‌ایم. برای مثال می‌توان به گیف میم اینترنتی «Nyan Cat»‌ اشاره کرد. این میم اینترنتی چندین هفته پیش با پرداخت ۳۰۰ اتریوم فروخته شد که در آن زمان قیمتش به ۶۰۰ هزار دلار می‌رسید. علاوه بر این، یک فایل گیف دیگر هم با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش رسیده است.

چنین خریدهایی نوعی حمایت از هنرمندان هم محسوب می‌شود، مخصوصا هنرمندانی که در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنند. با این حال چنین مبالغی برای افرادی مانند جک دورسی که سرمایه میلیارد دلاری دارند، نباید اهمیت داشته باشد. در نهایت باید بگوییم که بالاترین پیشنهاد قیمتی برای این توییت، هم اکنون برابر ۲۶۷ هزار دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Br0ken
    Br0ken | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

    سینا استوی یه پیشنهاد 600 هزار دلاری گذاشته براش!

مطالب پیشنهادی