واکسیناسیون عموم مردم از خرداد ۱۴۰۰ با واکسن کوو ایران برکت آغاز میشود
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی کوو ایران برکت از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد. «محمد مخبر» صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار کشور درباره ...
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی کوو ایران برکت از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
«محمد مخبر» صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار کشور درباره واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام گفت: «ایمنترین و کمعارضهترین واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، وزارت بهداشت تأیید دارد که واکسن با بالاترین استانداردها ساخته شده است و فاز دو و سه ادغام و از این هفته آغاز میشود.»
به گفته مخبر فاز اول تست بالینی کوو ایران برکت با موفقیت پایان یافته و آماده ورود به فاز بعدی این طرح مطالعاتی است: «در هفته آینده فاز دوم یا احیانا تلفیق فازهای دوم و سوم آغاز خواهد شد.»
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می شود، گفت: «اوایل خرداد ماه سال آینده واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی کرونا آغاز می شود.»
وی گفت که در زمینه تولید انبوه این واکسن، قابلیت زیادی داریم و ظرف دو تا دو و نیم ماه آینده، دغدغهای برای واکسن کرونا نخواهیم داشت؛ فکر میکنیم اواسط اردیبهشت یا هفته اول خرداد واکسیناسیون کرونا برای مردم با واکسن کوو ایران برکت آغاز خواهد شد.
تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.
تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.
بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در صورت تایید نتایج فاز اول و پروتکل فاز بعدی تا پایان اردیبهشت سال آینده نتایج فاز دوم مطالعه به پایان می رسد. همانطور که گفته شد قرار است فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی همزمان آغاز شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

الان که دارن اقلیت های پر خطر را واکسن میزنند
اون موقع هم که عموم مردم شروع میشه
خوبه روند سریع نیست ولی مثبت آره
بعد اونهایی که میگن واکسن ایرانی خوب نیست تمام واکسن هایی که در کل عمر میزنید ساخت این است ....
?????
یا حضرت عامالفیل ، بعد از سه ماه که میاد، چقدر زمان میبره تا ۱۶۰ میلیون دوز تولید بشه
فقط واسکن فریزر انگلیسی ، باقیست به درد نمیخوره
اون واکسن فریزر نیست بزرگوار، واکسن یخچاله ? شما برو تو یخچال
ممنون... خدایا یه لحظه ما را از این غرب پرستان و خود تحقیران دور بفرما..
???✅✅
والا
بسیار عالی
? ? ? مثل گوشی ایرانی و خیلی چیز های دیگه که فقط برچسب ساخت ایران داره ?
لیاقت خیلیا همون فایزر مضخرف کشنده اس
ساقیت عوض کن درست میشه، نگران نباش
درست یعنی مثل تو؟ خدا نکنه...
منظورت مزخرفه دکتر جان ؟!!!!! شما فایزر نزن، روغن بنفشه استعمال کن !!
کاش یه مقدار واکسن فایزر وارد میکردن، هر کی دلش خواست بره بزنه... ببینم اون وقتم اینجوری گریبان چاک میدادی یا میرفتی انتهای صف منتظر واکسنت میشدی. در ضمن واکسن و به دست میزنن، گفتم شاید ندونی.
شما بزن ولی من نمیزنم لعنت به چین و روسیه
نزن
حالا یجوری لعنت به چین و روسیه میفرستی انگار آمریکا و انگلیس و رفقاشون خیر مارو میخوان
یا اکثر امامزاده ها خودتون رحم کنید
???✌✌✌?????????