ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقوع آتش سوزی دیتاسنتر شرکت OVH در استراسبورگ فرانسه را نابود کرد

یکی از دیتاسنترهای شرکت فرانسوی OVH به دلیل وقوع آتش سوزی نابود شد و قسمتی از دیتاسنتر دیگر آسیب دید. «Octave Klaba»، مدیرعامل شرکت رایانش ابری OVH فعال در زمینه ارائه VPS، سرورهای اختصاصی و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

یکی از دیتاسنترهای شرکت فرانسوی OVH به دلیل وقوع آتش سوزی نابود شد و قسمتی از دیتاسنتر دیگر آسیب دید.

«Octave Klaba»، مدیرعامل شرکت رایانش ابری OVH فعال در زمینه ارائه VPS، سرورهای اختصاصی و دیگر خدمات مبتنی بر وب در توییتر اعلام کرد که وقوع آتش سوزی گسترده در ساعات اولیه صبح چهارشنبه، دیتاسنترهای این شرکت در شهر «استراسبورگ» فرانسه را از بین برده است. او به مشتریان توصیه کرد تا مکانیزم بازیابی اضطراری را فعال کنند.

Klaba در توییت دیگری گفت که یکی از دیتاسنترها با نام SBG2 نابود شده و قسمتی از دیتاسنتر SBG1 از بین رفته است. خوشبختانه آتش نشان‌ها از سرایت آتش به SBG3 جلوگیری کردند و به SBG4 هیچ آسیبی وارد نشده است.

به دنبال انتشار این خبر، تعدادی از مشتریان به توییت مدیرعامل OVH پاسخ داده و از مختل شدن وب اپلیکیشن‌های خود شکایت کردند. در حال حاضر علت آتش سوزی مشخص نشده است.

با اینکه OVH همانند سه بازیگر اصلی خدمات ابری یعنی آمازون وب سرویس (AWS)، مایکروسافت اژور (Azure) و Google Cloud معروف نیست، یکی از کمپانی‌های شناخته شده در این زمینه بوده و اکثر ۲۷ دیتاسنتر آن در اروپا و تعدادی نیز در آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه قرار گرفته‌اند.

سال ۲۰۱۷ که شرکت VMware در حال آماده‌سازی برای خروج از بازار ابری بود، OVH کسب و کار ابری این شرکت (vCloud Air) را خریداری کرد.

دیتاسنتر استراسبورگ پیش از این نیز دچار مشکل جدی شده است. سال ۲۰۱۷ قطعی برق، کل دیتاسنترهای مجموعه را برای مدت زمان طولانی خاموش کرد. مدیرعامل OVH از این حادثه به عنوان «بدترین اتفاقی که می‌توانست برای این شرکت رخ دهد» یاد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    اینجور مواقع نشون میده که دیتاسنتر ها باید به سمت کلود برن تا حتی چنین اتفاقی هم نتونه سرویس گیرندگان رو از دسترسی خارج کنه ، فوری سویچ میشه به سرور دیگه ای در مکان دیگه ایی

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    اینجور مواقع نشون میده که دیتاسنتر ها باید به سمت کلود برن تا حتی چنین اتفاقی هم نتونه سرویس گیرندگان رو از دسترسی محروم کنه و ضرر بهشون برسه، فوری سویچ میشه به سرور دیگه ای در مکان دیگه ایی

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    سایت منم برای چند ساعت از دسترس خارج شد ولی دوباره برگشت، نمیدونستم مشکل از کجاست حالا مشخص شد
    واقعا دیتاسنتر خوبیه و در حد هنتزر آلمانه شایدم بهتر
    ولی به آسیاتک نمیشه خخخ
    بازم خوبه اینا مگه آتیش سوزی بشه که قطع شن، اینجا روزی یکساعت عادیه واسه دیتاسنتر ها

  • parskhosh
    parskhosh | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    من برنامه نویس و طراح سایتم، حدود 60 درصد سرورها و هاستهایی که داشتم روی این دیتاسنتر بود، صبح متوجه شدم که هیچ کدوم از سایتهایی که داشتم باز نمیشه!

مطالب پیشنهادی