ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل بخاطر ردیابی کاربران در حالت ناشناس کروم، با پرونده قضایی مواجه می‌شود

گوگل به علت ردیابی کاربران در حالت ناشناس (Incognito) مرورگر کروم با یک پرونده روبه‌رو می‌شود و باید از خود دفاع کند. طبق گزارش اخیر بلومبرگ، قاضی «لوسی کوه» درخواست گوگل برای رد این پرونده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

گوگل به علت ردیابی کاربران در حالت ناشناس (Incognito) مرورگر کروم با یک پرونده روبه‌رو می‌شود و باید از خود دفاع کند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، قاضی «لوسی کوه» درخواست گوگل برای رد این پرونده را رد کرده. طبق تشخیص قاضی کوه، گوگل بدون اطلاع کاربران به جمع‌آوری داده‌های آن‌ها در زمان فعال بودن حالت ناشناس مرورگر کروم ادامه داده که همین موضوع، باعث ادامه پیگیری پرونده می‌شود.

شرکت‌کنندگان اصلی در دادرسی، گوگل را به گمراه کردن کاربران متهم کرده‌اند. به گفته آن‌ها، این غول جستجوی اینترنتی به کاربران گفته که اطلاعات آن‌ها خصوصی باقی می‌ماند، با این حال رفتار آن‌ها را تحت نظر داشته است.

به گفته گوگل، کاربران با سیاست حفظ حریم خصوصی این کمپانی موافقت کرده‌اند و از جمع‌آوری داده‌ها اطلاع داشته‌اند. طبق گزارش‌ها، حالت ناشناس به معنای نامرئی بودن نیست و وب‌سایت‌ها همچنان می‌توانند فعالیت‌های کاربران را ببینند.

گوگل کروم

در حال حاضر نمی‌دانیم این پرونده به موفقیت می‌رسد یا خیر و اینکه در صورت پیروزی شاکیان در دادگاه، تغییر قابل توجهی در حالت ناشناس مرورگر کروم ایجاد می‌شود یا خیر. این احتمال وجود دارد که گوگل به افراد غرامت پرداخت کند، چرا که اغلب پیروزی در چنین پرونده‌هایی به معنای پرداخت خسارت به کاربران خواهد بود.

حالت ناشناس محدودیت‌های مخصوص به خود را دارد و اگرچه مانع از قرارگیری وب‌سایت‌ها در تاریخچه جستجوی عادی و کوکی‌ها می‌شود، اما تمام ترافیک‌های قابل شناسایی را مسدود نمی‌کند.

بسیاری از کاربران احتمالا از عملکرد دقیق حالت ناشناس اطلاع ندارند. در همین راستا شاید پرونده اخیر گوگل را مجبور به شفافیت بیشتر درباره این حالت کند و این غول جستجوی اینترنتی اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در این پرونده همچنین از گوگل به علت قرارگیری اطلاعات مهم در بخش نامناسبی از شرایط استفاده از سرویس‌ها، انتقاد شده. افراد بسیار کمی حاضر به مطالعه تمام شرایط هستند که همین موضوع برای حریم خصوصی آن‌ها می‌تواند دردساز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamed913
    hamed913 | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    من همون موقع که گوگل این ویژگی رو معرفی کرده بود پیش بینی کرده بودم چون کاربر به این دلیل این مخیط ناشناس رو انتخاب میکنه تا اطلاعات مهمش در اختیار هیچکس قرار نگیره چه سایت مقصد چه کارمندان کنجکاو گوگل چه از دست هکر های اینترنتی.
    اگر فرضیه توطئه رو بپذیریم اولین بار معرفی این قابلیت از طرف گوگل دو جنبه داشت
    اولا هر فردی همین الان هم اطلاعات و داده های مهم خودشو(کاری، خانوادگی،اجتماعی،سیاسی و..)رورد و بدل میکنه اما بازم در گوشه و کنار های هر فرد رازهایی هست که ریسک این رو نمیپذره که وارد دنیای مجازی بکنه گوگل سیاست حاات ناشناس رو پیش رو میاره حالا این رازها یا همان اطلاعات مهم‌تر فرد با اطمینان به اعتبار گوگل وارد این فضا میشه در نتیجه مابقی هم در اختیار گوگل قرار میگیره
    جنبه بعدی میتونه به این مربوط باشه که گوگل اتهامات سابق وارده به خود رو با این جبران کنه تا صدای مخالفین و رقبایش هم خاموش شود
    پ.ن اگر این تخلفات از سوی کارکنان گوگل باشه میتونه قابل بخشش و عفو باشه و در بدترین حالت جریمه نقدی یا اخراج متخلف مورد نظر باشه
    اما اگر این اقدام توسط خود مدیریت باشه راهی به جز پلمپ یا ممنوع یا محدود کردن شرکت در اون حرفه نیست که با توجه متعلق داشتن سهم ۹۰ درصد بازار به گوگل و قدرت بسیار داشتن در عصر امروزی مطمنا دولت ها از دادخواهی مدیران این شرکت صرف نظر میکنن ولی حتی اگر قانون اجرا بشه بدلیل سرویس دادن گوگل به تمام جهان تصمیم گیری در این مورد با توجه به متفاوت بودن قوانین کشورها باهم و حتی مغایرت خود این قوانین با قوانین تنظیم شده گوگل کار سختی است

مطالب پیشنهادی