ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فاکسکان با شایعه خواندن خودروی اپل از احداث کارخانه خودروسازی در آمریکا خبر داد

فاکسکان که یکی از مهم‌ترین شرکای اپل در زمینه تولید آیفون به حساب می‌آید، طبق شایعات در زمینه تولید خودروی اپل نیز با این شرکت همکاری خواهد داشت. این کمپانی تایوانی حالا امروز تایید کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

فاکسکان که یکی از مهم‌ترین شرکای اپل در زمینه تولید آیفون به حساب می‌آید، طبق شایعات در زمینه تولید خودروی اپل نیز با این شرکت همکاری خواهد داشت. این کمپانی تایوانی حالا امروز تایید کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی کارخانه تولید خودروی برقی بسازد و در حال حاضر مشغول یافتن محل مناسب برای احداث کارخانه در آمریکا یا مکزیک است.

به گزارش خبرگزاری Nikkei Asia، «یانگ لیو» (Young Liu) عضو هیئت مدیره فاکسکان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های آن‌ها در زمینه تولید خودروی برقی ارتباطی با توافق احتمالی این شرکت با اپل دارد یا نه، صرفا گفت که خودروی اپل هنوز یک شایعه است.

فاکسکان می‌گوید تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ محل کارخانه خود را انتخاب خواهد کرد. نامزدهای احتمالی برای محل این کارخانه ویسکانسن آمریکا و مکزیک‌اند. کسب و کار این شرکت با افزایش محبوبیت آیفون و گسترش بازار تلفن‌های هوشمند در یک دهه اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است. با این حال، با توجه به بلوغ بازار تلفن‌های هوشمند بعید است که دیگر شاهد رشد قابل توجهی در این بازار باشیم. احتمالا به همین خاطر است که فاکسکان می‌خواهد به تولید خودروهای برقی روی بیاورد.

فاکسکان یکی از تامین‌کنندگان کلیدی شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، دل، اچ‌پی، سیسکو، آی‌بی‌ام و مایکروسافت است. با این حال، اپل همچنان بزرگ‌ترین مشتری این غول تایوانی است و بیش از ۵۰ درصد درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهد. تمام درآمد سال ۲۰۱۹ فاکسکان تقریبا از حوزه محصولات الکترونیکی حاصل بود. در واقع از مجموع درآمد ۳۵ میلیارد دلاری این شرکت فقط ۳۳۶ میلیون دلار آن مربوط به قطعات اتومبیل بود.

اگرچه فاکسکان همکاری خود را با اپل تایید نکرده و بعید است که در صورت صحت این شایعه خبرش به این زودی اعلام شود، ولی این کمپانی تایوانی گفته که به گفتگو با شرکت‌های خودروساز آمریکایی مشغول است تا برای تامین قطعات با آن‌ها وارد همکاری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی