ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی اپل
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل احتمالا مونتاژ خودروی برقی را به فاکسکان می‌سپارد

در پی مذاکرات ناموفق اپل با خودروسازهای مطرح دنیا برای تولید خودروی برقی این شرکت، کوپرتینویی‌ها احتمالا مونتاژ این ماشین را به تامین‌کنندگان فعلی خود از جمله فاکسکان می‌سپارند. شایعات در مورد تلاش اپل برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳

در پی مذاکرات ناموفق اپل با خودروسازهای مطرح دنیا برای تولید خودروی برقی این شرکت، کوپرتینویی‌ها احتمالا مونتاژ این ماشین را به تامین‌کنندگان فعلی خود از جمله فاکسکان می‌سپارند.

شایعات در مورد تلاش اپل برای تولید یک خودروی برقی از سال‌ها پیش به گوش می‌رسید اما سطح خبرهای مربوط به آن در ماه‌های گذشته به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است. این شرکت برای تولید نخستین خودروی خود که ظاهرا «اپل کار» نام دارد ابتدا با هیوندای و کیا وارد مذاکره شد و حتی به نظر می‌رسید که تولید در کارخانه‌ کیا در آمریکا کلید خواهد خورد اما ظاهرا این مذاکرات به نتیجه نرسید تا اپل سراغ گزینه‌های دیگر برود.

مذاکرات این شرکت با خودروسازهای مطرح تا کنون نتیجه‌ای در پی نداشته است. آنطور که بلومبرگ می‌گوید دلیل موفق نبودن مذاکرات به عدم توافق بر سر نوع همکاری برمی‌گردد چرا که خودروسازهای شناخته شده تمایل ندارند به جای توسعه دهنده ماشین صرفا به عنوان مونتاژ کننده ایفای نقش کنند.

خودروی الکتریکی اپل احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شده که این شرکت آمریکایی قید شرکت‌هایی نظیر هیوندای و کیا را زده و مسئولیت مونتاژ را به تامین کننده‌های خود نظیر فاکسکان و مگنا می‌سپارد که پیش از این سطح کیفی خود را به اثبات رسانده‌اند. فاکسکان در حال حاضر تامین کننده اصلی آیفون است و مگنا هم که در صنعت خودرو فعالیت دارد، پیش از این در پروژه اپل کار فعالیت‌هایی داشته است.

گزارش جدید بلومبرگ با خبرهای جدید در مورد سرمایه‌گذاری کلان فاکسکان در تولید خودرو مطابقت دارد. این شرکت به تازگی با شرکت چینی «Byron» که در زمینه خودروی برقی فعال است همکاری‌هایی داشته و برای تولید خودرو با شرکت «فیسکر» نیز وارد مشارکت شده است.

مورد دیگری که امکان مونتاژ خودرو توسط فاکسکان را تقویت می‌کند سطح بالای فناوری این شرکت است که با استانداردهای سخت‌گیرانه اپل تطابق دارد. فاکسکان حتی به تازگی از یک شاسی خودروی برقی و پلتفرم طراحی رونمایی کرده که به خودروسازها اجازه می‌دهد مدل‌های مورد نظرشان را سریعتر طراحی و تولید کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    اون شرکت چینیه اسمش Byton نیست؟

مطالب پیشنهادی