ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرور گزارش سال ۹۹ ابر آروان: اینترنت کشور ۵ درصد از کل سال اختلال داشت

سال ۱۳۹۹ با کرونا و نوسانات اقتصادی متفاوت‌تر از همیشه پیش رفت؛ برخی کسب‌وکارهای آنلاین با تداوم رکود، سالی بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند و برخی دیگر با توجه به افزایش نیازمندی‌های آنلاین و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

سال ۱۳۹۹ با کرونا و نوسانات اقتصادی متفاوت‌تر از همیشه پیش رفت؛ برخی کسب‌وکارهای آنلاین با تداوم رکود، سالی بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند و برخی دیگر با توجه به افزایش نیازمندی‌های آنلاین و تغییر رفتار کاربران به رشد دو تا ۱۰ برابری  رسیدند.

بر اساس گزارش سال ۹۹ ابر آروان؛ این شرکت در سال گذشته به ۸۵ درصد از مشتریان خود خدمات رایگانی نظیر پشتیبانی و پلتفرم ویدیو و امنیت ابری اعطا کرده است. این خدمات باعث شده که مشتریان ابر آروان در سال گذشته نزدیک به دو برابر شدند و حال این آمار به بیش از ۶۵ هزار مشتری رسید.

همچنین در بخش مهم دیگری از این گزارش اطلاعات سامانه‌ رادار این شرکت نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم ‌درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. اما با ۸۸۷۱ دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور ۵ درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.

گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان در سال ۹۹ بوده است.

توسعه خدمات

این شرکت در زیرساخت منابع رایانش ابری خود را در تهران بزرگ توسعه داده است.. به این منظور دیتاسنترهای فروغ شرق تهران، سیمین مرکز تهران و بامداد غرب تهران یک رشد سه برابری را تجربه کردند و دیتاسنتر اختصاصی این شرکت با نام بامداد منطقه آزاد پیام نیز به مراحل پایانی ساخت خود رسیده است.

ابر آروان اما توجه خود را فقط معطوف به تهران نکرده و زیرساخت کشوری را نیز توسعه بخشیده است. در سال آینده دیتاسنترهایی در تبریز، اصفهان و شیراز به بهره برداری خواهند رسید. همچنین دو دیتاسنتر در شهرهای پردیس و اهواز نیز در سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

حضور در بازار بین‌المللی

به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود. ابر آروان هم‌اکنون در ۸۸ کشور مشتری دارد و تمرکز خاصی روی ارائه سرویس در ۴۰ کشور جهانی را دارد.

پرمخاطب ترین مشتریان ابر آروان هند، ترکیه، اندونزی، پاکستان، بنگلادش، آرژانتین، مصر، افغانستان، فیلیپین و چین هستند. نکته جالب اینجاست که ۸۰ درصد مشتریان جهانی ابر آروان در دسته مشتریان رایگان قرار یم‌گیرند و ۲۰ درصد این جمعیت در زمره مشتریان غیررایگان این شرکت قرار می‌گیرند.

تمام این تلاش‌ها و فعالیت‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهنگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی شد.

کسب‌وکارهای برنده سال کرونایی بر اساس آمار ابر آروان

آمار ترافیکی ابر آروان، نشان می‌دهد با استقبال بسیار بالای کاربران از سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، هم‌چنین خرید خودرو، این دو دسته خدمت آنلاین در بین پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال ۱۳۹۹ قرار گرفته‌اند؛ خدمات الکترونیک دولتی به‌واسطه‌ی کرونا افزایش پیدا کرده است و سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شدند. در آخر، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بودند، در سال ۱۳۹۹ به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسیدند.

براساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکوردشکنی جدیدی در سال ۹۹ دست پیدا کنند.

سامانه‌های بورسی و فروش خودرو با پیک‌های مقطعی رکورد شکنی کردند. فروشگاه‌های آنلاین رشد دو برابری، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی رشد سه برابری و سوپرمارکت‌های آنلاین رشد ۱۰ برابری را رقم زدند.

این در حالی‌ است که سامانه‌های فروش بلیت سفر و رزرو هتل در بهترین حالت توانستند به ترافیک سال گذشته‌شان دست پیدا کنند و سال کرونا را در رکود سپری کردند.

 

ابر آروان در گزارش خود با ذکر نام شفافیت ادعا کرده که بیش از ۴۱ درصد از درخواست‌هایی که به این شرکت برای اشتراک گذاری داده‌ها انجام شده غیرقانونی بوده و ابر آروان به آنها پاسخ رد داده است.

مسئولیت اجتماعی ابر آروان

ابر آروان در سالی که گذشت CSR (مسئولیت‌های اجتماعی یک شرکت) را نیز فراموش نکرده و در این زمینه اقدامات گوناگونی انجام داده است. آموزش و توانمندسازی ۹۹ نوجوان و جوان کم برخوردار، تامین سخت افزار برای این افراد در مناطق محروم سراسر ایران از جمله این موارد بوده است. همچنین اعطای زیرساخت رایگان به بیش از ۲۰۰ استارتاپ و افزایش بازه رایگان ۲.۵ برابری در پرکاربردرتین محصولات این شرکت‌ برای تیم‌ها از دیگر اقدامات این حیطه ابر آروان هستند.

پشتیبانی آروانی‌ها

ابر آروان در سالی که گذشت واحد صدای مشتری را راه‌اندازی کرده و حالا تیم پشتیبانی از زمان تاسیس تا پایان سال ۹۹ یک افزایش رشد ۲.۵ برابری داشته و بالای ۹۰ درصد مشتریان از پشتیبانی ابر آروان رضایتمندی داشتند.

شرکت ابر آروان در سال گذشته به تیمی ۱۴۹ نفره تبدیل شد و میانگین سنی این شرکت ۲۹.۸ سال است. نسبت جنسیتی کارمندان ابرآروان نیز ۸۰ به ۲۰ در مردان به زنان است. برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    دنبال یک واژه ای بودم که بتونه آروان رو توصیف کنه ولی پیدا نکردم

    این شرکت و مدیرش یکی از عوضی ترین استارتاپ های ایران هستند که با مشارکتشون در پروژه ابر ایران درحال تدارک قطع اینترنت بین الملل هستند
    دوستان قراردادشون منتشر شده و درونش هم بند جاسوسی هم بند قطع کردن اینترنت وجود داره

    پیرحسین لو هیچ جوابی برای این قرارداد نداد

    لطفا یک ریال هم شده به این کثافت ها ندید

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    تصور میکنم بیشترین خدمات دریافت شده توسط کاربران cdn و یا پخش زنده بوده. سرویس هایی مثل رایانش ابری ابرآروان گران قیمته و با افزایش میزان منبع درخواستی به مقدار کم، قیمت سرویس شدیدا افزایش پیدا میکنه. ترجیح میدم برای رایانش ابری و راه اندازی سایت از سرورهای مجازی و اختصاصی شرکت های دیگه استفاده کنم.
    در ضمن افرادی هم بودن که گفتن خدمات مشتری های ابرآروان بسیار ضعیف بوده.

مطالب پیشنهادی