ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به دلیل مشکلات کوالکام در تامین تراشه به سراغ مدیاتک می‌رود

کوالکام در تامین تقاضای چیپست 5G مورد نیاز برخی شرکت‌های تولید کننده موبایل با مشکلات جدی روبرو شده است. در همین راستا ظاهرا شیائومی نیز تصمیم گرفته بخشی از نیاز تراشه 5G خود را از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

کوالکام در تامین تقاضای چیپست 5G مورد نیاز برخی شرکت‌های تولید کننده موبایل با مشکلات جدی روبرو شده است. در همین راستا ظاهرا شیائومی نیز تصمیم گرفته بخشی از نیاز تراشه 5G خود را از طریق مدیاتک تامین کند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «UDN»، کوالکام با مشکلات مختلفی در تولید تراشه روبرو است. این شرکت قادر به تامین تقاضای بازار نیست و ظرفیت تولید بیشتری ندارد. همین مساله باعث شده که تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نتوانند تراشه 5G مورد نیاز خود را برای تولید در اختیار داشته باشند. کوالکام زمان تحویل چیپست 5G را برای برخی شرکت‌ها از جمله شیائومی، اوپو و برخی دیگر از تولید کنندگان موبایل در حدود ۳۰ هفته در نظر گرفته است.

در نتیجه شیائومی ظاهرا قصد دارد برای تامین نیاز خود به سراغ سایر تامین کنندگان تراشه از جمله مدیاتک برود. به گزارش منابع آگاه، غول فناوری چینی تصمیم گرفته است حجم سفارش تراشه 5G کوالکام را از ۸۰ درصد به ۵۵ درصد کاهش دهد. این حجم کاهش یافته سفارش کوالکام به مدیاتک منتقل می‌شود. پیش از این کوالکام اعلام کرده بود که کمبود چیپست مورد نیاز بازار موبایل را حداکثر تا پایان سال ۲۰۲۱ برطرف خواهد کرد. این شرکت می‌گوید به دلیل تقاضای بالا، قادر به تامین نیاز بازار نیست.

پیشتر خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع آگاه گفته بود که کمبود جهانی نیمه‌رساناها روی زنجیره تامین کوالکام نیز اثر گذاشته است و این مساله روی تامین سفارشات سامسونگ نیز برای گوشی های پرچمدار و میان رده اثر گذاشته است.

به صورت کلی صنعت تولید چیپست در جهان با تقاضای بالا روبرو است و صنایع مختلف اعم از بازار خودروهای هوشمند،‌ گوشی‌های هوشمند و سایر بازارها تحت تاثیر چنین شرایطی قرار دارند. کمبود جهانی تراشه روی کسب و کار کوالکام هم اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های میان ‌رده و پرچمدار را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    این اتفاق باعث کاهش قیمت تمام شده موبایل شیاعومی، و سرمایه بیشتر برای رقابت تنگاتنگ مدیاتک با اسنپدراگونِ
    امیدوارم رقابت سختی برای رشد و پیشرفت چیپ ها بین امریکا و چین اتفاق بیوفتِ!

مطالب پیشنهادی