ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی دولت: اینترنت ماهواره‌ای تهدید نیست، ضرورت است

سخنگوی دولت اینترنت ماهواره‌ای را ضرورت عصر اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و گفت هر شرکت بین‌المللی برای ارائه این خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز در ایران خدمت‌رسانی کند. «علی ربیعی» در نشست خبری در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۰

سخنگوی دولت اینترنت ماهواره‌ای را ضرورت عصر اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و گفت هر شرکت بین‌المللی برای ارائه این خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز در ایران خدمت‌رسانی کند.

«علی ربیعی» در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره ای گفت: «اینترنت ماهواره‌ای ضرورتی است که در عصر اقتصاد دیجیتال و برای توسعه صنعت اینترنت اشیا و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده در همه دنیا در حال پیگیری است.»

به گفته ربیعی دولت هم برای توسعه دسترسی به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین اخیرا در بشاگرد از اینترنت ماهواره‌ای بهره گرفته است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون‌های تخصصی، برنامه مدونی برای توسعه و نیز همکاری‌های بین‌المللی در جهت بهره‌برداری از این تکنولوژی، ترسیم شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اعلام کرد: «هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.» ربیعی گفت که آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس از قانون حذف شده است.

با وجود صحبت‌های ربیعی و علی‌رغم ادعای او در مورد حذف بند مقابله با اینترنت ماهواره‌ای که در قانون بودجه مجلس نوشته شده بود؛ باید گفت که نهادهای حاکمیتی دیگری درباره اینترنت ماهواره‌ای نظراتی داده‌اند که با نظارت سخنگوی دولت متفاوت است. به عنوان مثال مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی در اینباره تشکیل داده تا به تهدیدات و فرصت‌های اینترنت ماهواره‌ای بپردازد و به توسعه «ماهواره بومی» تاکید کرده است. از آنسو باید گفت طی چند ماه آینده دولت تغییر می‌کند و مشخص نیست که نظر دولت بعدی درباره اینترنت ماهواره‌ای نیز همسو با دولت فعلی خواهد بود یا خیر.

همه این مسائل زمانی پیچیده‌تر شد که چند روز پیش ایلان ماسک به یکی از کاربران توییتری پاسخ داده بود که تلاش خود را برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کاربران ایرانی می‌کنند. این توییت موجب داغ شدن بحث استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در ایران طی سالهای آینده شده است؛ موضوعی که به زعم برخی از کارشناسان از نظر فنی و نرخ هزینه‌ها برای بسیاری از کاربران داخل کشور ناممکن است و عده‌ای نیز بر این باورند که اینترنت ماهواره‌ای در هر صورت جای خود را در بین کاربران تمام کشورهای جهان از جمله ایرانیان باز خواهد کرد.

نظر شما درباره اینترنت ماهواره‌ای چیست؟ آن را تهدید می‌دانید یا فرصت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    کاری به استارلینک ندارم که اصلا از پس هزینه اش برمیایم یا نه
    فقط اون قسمت که گفت توسعه «ماهواره بومی» تاکید کرده است برام جالب بود. خیلی رو و اعتماد به سقف میخواد چنین مزخرفاتی رو به زبون بیاری
    لامصب ها شما صد تا موشک هوا کردید یه ماهواره نتونستید تو مدار بگذارید. بعد صد سال به قول ریس فرماندهی فضایی امریکا یک وبکم لرزان تو مدار پایینی قرار دادن که آخرش معلوم نشد کجا افتاد بعد با پر رویی تمام میگن اینترنت ماهواره ای بومی در مقابلش قرار میدیم ? ?
    شما از کجا اومدید اینقدر پر رویید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی