ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

با ام‌جی مارول R آشنا شوید؛ یک شاسی‌بلند برقی برای مشتریان اروپایی

ام‌جی (MG) یک شاسی‌بلند جدید به سبد محصولات خود اضافه کرد. این شاسی‌بلند زیبا Marvel R نام داشته و با هدف عرضه در قاره اروپا توسعه یافته است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

ام‌جی (MG) یک شاسی‌بلند جدید به سبد محصولات خود اضافه کرد. این شاسی‌بلند زیبا Marvel R نام داشته و با هدف عرضه در قاره اروپا توسعه یافته است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو از ماه می (اردیبهشت ماه) راهی بازار خواهد شد. ام‌جی پیشرانه تمام الکتریکی با سه موتور برقی و برد حرکتی مناسب را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مارول R می‌داند.

محور عقب مارول R دو موتور برقی را روی خود دارد و موتور سوم روی محور جلو نصب شده است. این سه موتور در مجموع 284 اسب بخار قدرت و 665 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با تکیه بر این خروجی، ام‌جی مارول R می‌تواند در عرض 4.9 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این شاسی‌بلند برقی توانایی کشش باری به وزن 750 کیلوگرم را دارد.

در ابتدا مارول R فقط در نسخه چهار چرخ محرک عرضه می‌شود، اما نسخه دیفرانسیل عقب نیز بعدا توسط مشتریان قابل انتخاب خواهد بود. در رابطه با ظرفیت باتری این خودرو جزئیاتی در دست نیست، ولی به گفته ام‌جی در صورت کامل بودن شارژ، امکان پیمایش مسافت 400 کیلومتری وجود خواهد داشت. البته این رقم بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده، از این رو در شرایط واقعی به احتمال زیاد شاهد بردی کمتر خواهیم بود.

ام‌جی مارول R در ایستگاه‌های عمومی، با نرخ 11 کیلووات شارژ می‌شود. این خودرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و چنانچه به یک شارژر پر سرعت متصل شود، در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری لیتیوم یونی آن پر خواهد شد.

از نظر اندازه ام‌جی مارول R با 4,674 میلیمتر طول، 1,919 میلیمتر عرض، 1,618 میلیمتر ارتفاع و 2,800 فاصله محوری ابعادی مشابه با نسل قبلی هیوندای سانتافه (مدل موجود در ایران) دارد. حجم قسمت بار این خودرو 357 لیتر اعلام شده که چندان قابل توجه نیست، اما با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1,396 لیتر افزایش می‌یابد؛ ضمن اینکه در زیر کاپوت جلو نیز فضایی به حجم 150 لیتر برای قرار دادن اشیای کوچک وجود دارد.

ام‌جی می‌گوید مارول R قابلیت تبدیل شدن به یک پاور بانک بزرگ را دارد، به همین جهت مالکین می‌توانند لوازمی چون پمپ باد، اسکوترهای الکتریکی، لپتاپ و حتی یک خودروی برقی دیگر را با آن شارژ کنند

از لحاظ طراحی ظاهری، مارول R متمایز از دیگر محصولات کمپانی، به‌ویژه استیشن برقی MG5 دیده می‌شود. از جمله خصوصیات ظاهری این کراس‌اوور برقی باید به مواردی چون چراغ‌های جلوی C شکل که با یک نوار باریک بهم متصل هستند، چراغ‌های اصلی تعبیه شده روی سپر، جلوپنجره بسته، چراغ‌های عقب سرتاسری، خط شانه ضخیم، شیب ملایم سقف به سمت عقب و محافظ‌های پلاستیکی رکاب اشاره کرد.

در داخل کابین با فضایی مدرن روبرو هستیم. پنل درها و فرمان مارول R از MG5 به امانت گرفته شده‌اند. قسمت میانی داشبورد این خودرو میزبان یک نمایشگر عمودی بسیار بزرگ 19.4 اینچی است. بخش اعظمی از امکانات و تجهیزات موجود از طریق این نمایشکر مدیریت می‌شوند. در زیر این نمایشگر هم یک دکمه گردان برای انتخاب وضعیت گیربکس نصب شده است.

طبق انتظار، ام‌جی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نیز به یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان محول کرده است. نورپردازی داخلی و روکش چرم از دیگری ویژگی‌های قابل ذکر کابین مارول R به شمار می‌روند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۵ فروردین ۱۴۰۰

    همیشه گفتم که ام جی رو به رقبا ترجیح میدم?

مطالب پیشنهادی