ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هند از کشف گونه جدید «دو جهشی» ویروس کرونا در این کشور خبر داد

مقامات بهداشتی هندوستان از کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا خبر می‌دهند که خصوصیات گونه‌های شناخته شده فعلی را دارد. به گزارش گاردین، این گونه توسط مقامات بهداشتی هند «دو جهشی» (Double Mutant) نامگذاری شده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مقامات بهداشتی هندوستان از کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا خبر می‌دهند که خصوصیات گونه‌های شناخته شده فعلی را دارد.

به گزارش گاردین، این گونه توسط مقامات بهداشتی هند «دو جهشی» (Double Mutant) نامگذاری شده و در بیماران هفت ایالت هند از جمله ایالت غربی مهاراشترا کشف شده است. متخصصین همه‌گیرشناسی می‌گویند این گونه خصوصیات دو گونه شناخته شده فعلی را دارد به همین دلیل از عبارت دو جهشی برای آن استفاده می‌شود.

گونه یاد شده حامل دو جهش به نام‌های E484Q و L452R است که برخی متخصصین آن‌ها را به افزایش انتقال‌پذیری و از بین بردن یا کاهش پاسخ ایمنی ناشی از واکسن یا عفونت‌های قبلی ربط داده‌اند. با این وجود مقامات بهداشتی هند می‌گویند مدرکی مبنی بر انتقال پذیری یا کشندگی بیشتر این گونه در دست نیست.

گونه یاد شده در نمونه بیش از ۲۰۶ بیمار ساکن ایالت مهاراشترا کشف شده و به گفته وزیر بهداشت هند در نمونه‌های بیماران شش ایالت دیگر نیز شناسایی شده است. وی افزود گونه دو جهشی در کنار سه گونه دیگر (انگلیسی، برزیلی و آفریقایی) قرار می‌گیرد که در دستکم ۱۸ ایالت و منطقه هند کشف شده‌اند.

«Sujeet Kumar Singh»، رییس مرکز ملی کنترل بیماری هند گفت حدود ۲۰ درصد نمونه‌هایی که حاوی گونه جدید مهاراشترا بودند، در شهر ناگپور شناسایی شده‌اند که یک منطقه مهم تجاری و قطب لجستیکی در هند محسوب می‌شود. وی افزود این گونه در حال تکامل است و در نمونه ۹ نفر ساکن دهلی نو، پایتخت هند نیز کشف شده که در هفته‌های اخیر آمار ابتلا به کرونا در آن بسیار بالا رفته است.

هند روز چهارشنبه از ۴۷ هزار و ۲۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بازه ۲۴ ساعته روز قبل خبر داد که بیشترین میزان از ماه نوامبر به شمار رفته و آمار کلی مبتلایان را به ۱۱.۷ میلیون نفر می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ فروردین ۱۴۰۰

    لعنت به چین

  • pop_0098
    pop_0098 | ۵ فروردین ۱۴۰۰

    جالب چین هیچ مورد جهش یافته پیدا نمیکنه
    چین ویروس طراحی و عملیاتی کرده که اقتصاد دنیا را دستش بگیره

    • آریا
      آریا | ۷ فروردین ۱۴۰۰

      چین توانایی طراحی و ساخت هیچ چیز رو نداره چه برسه به ویروس
      ولی با دروغگویی و اطلاعات غلط به سازمان بهداشت جهانی به عمد باعث گسترش این ویروس شد
      آمار کشته های چین ده ها برابر ارقام اعلام شده است

مطالب پیشنهادی