ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرونده ضد انحصار کوالکام پس از چهار سال بسته شد

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعلام کرده که پس از ۴ سال، دیگر پرونده ضدانحصار کوالکام را دنبال نمی‌کند و از دیوان عالی خواستار رسیدگی به این پرونده نمی‌شود. در بیانیه‌ای که از سوی مدیر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعلام کرده که پس از ۴ سال، دیگر پرونده ضدانحصار کوالکام را دنبال نمی‌کند و از دیوان عالی خواستار رسیدگی به این پرونده نمی‌شود.

در بیانیه‌ای که از سوی مدیر FTC یعنی «ربکا کلی اسلاتر» منتشر شده، اسلاتر به این موضوع اشاره داشته که به باور وی، کوالکام از قوانین ضدانحصار تخطی کرده. با این وجود، کمیسیون در این پرونده با موانع قابل توجهی روبه‌رو شده است.

FTC برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از کوالکام شکایت و آن را به ایجاد انحصار در بازار پردازنده‌های باندپایه متهم کرد. به گفته این کمیسیون، کوالکام از موقعیتش در بازار برای سرکوب رقابت استفاده کرده و از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بیش از اندازه پول می‌‌گیرد.

در سال ۲۰۱۹ یک قاضی منطقه‌ای در کالیفرنیا به نفع کمیسیون فدرال تجارت آمریکا رای داد. با این حال در آگوست ۲۰۲۰، رای دادگاه توسط سه قاضی تغییر کرد. FTC خواستار تجدیدنظر در این رای شد، اما دادگاه چنین درخواستی را رد کرد.

کوالکام

آخرین راه پیش روی FTC، درخواست از دیوان عالی آمریکا برای بررسی این رای و تجدیدنظر در حکم جدید بود.

در بیانیه اخیر، اسلاتر به این موضوع اشاره داشته که حکم دادگاه سال ۲۰۱۹ مبنی بر تخطی کوالکام از قوانین ضدانحصار درست بوده و این آژانس می‌خواهد با انحصارها در بازارها مقابله کنید:

«حالا FTC و سایر آژانس‌های قانونی باید بیش از هر زمان دیگری قوانین ضدانحصار را اجرا کنند تا از سوءاستفاده‌های شرکت‌های مسلط در بازار جلوگیری شود. این موضوع شامل بازار فناوری و همچنین بازار مالکیت‌های معنوی هم می‌شود.»

اسلاتر همچنین درباره شکل‌گیری یک بازار غیر رقابتی یا رفتارهای غیر منصفانه ابراز نگرانی کرده. به همین علت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا می‌خواهد از نزدیک بازار را بررسی کند. این احتمال وجود دارد که FTC در آینده پرونده‌هایی را علیه شرکت‌های مختلف مطرح کند، با این حال فعلا کاری با کوالکام ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی