ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در جدیدترین نسخه بتا iOS 14.5 ابزار کالیبراسیون مجدد باتری را معرفی کرد

اپل به تازگی ششمین نسخه بتا iOS 14.5 را به همراه قابلیت‌های جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده. یکی از قابلیت‌های مهم این بروزرسانی، ابزاری برای کالیبراسیون مجدد باتری گوشی است. ابزار جدید کالیبراسیون باتری برای اولین بار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اپل به تازگی ششمین نسخه بتا iOS 14.5 را به همراه قابلیت‌های جدیدی برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده. یکی از قابلیت‌های مهم این بروزرسانی، ابزاری برای کالیبراسیون مجدد باتری گوشی است.

ابزار جدید کالیبراسیون باتری برای اولین بار در کدهای iOS 14.5 پیدا شدند که طبق آن‌ها، برای کاربرانی که با کاهش عملکرد باتری مواجه می‌شوند، به نمایش گذاشته می‌شود. حالا در جدیدترین نسخه بتا iOS 14.5 اپل از چنین ابزاری رونمایی کرده و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار کاربران قرار داده است.

اپل انتظار دارد که ابزار جدید کالیبراسیون باتری به کاربران کمک کند تا برخی عملکردهای نادرست باتری را برطرف کنند. همچنین به دلایل نامشخصی این ویژگی در حال حاضر فقط با آیفون‌ ۱۱، آیفون‌ ۱۱ پرو و آیفون‌ ۱۱ پرو مکس سازگاری دارد.

در اطلاعات ارائه شده مربوط به این بروزرسانی می‌خوانیم:

«iOS 14.5 که در ادامه بهار امسال منتشر می‌شود، شامل بروزرسانی جدیدی است که در آن سیستم گزارش سلامت باتری حداکثر ظرفیت و عملکرد باتری را در آیفون‌ ۱۱، آیفون‌ ۱۱ پرو و آیفون‌ ۱۱ پرو مکس مجددا ارزیابی می‌کند تا برخی عملکردهای نادرست باتری کاربران را برطرف کند. وجود باگ در این سیستم موجب تخلیه غیرمنتظره باتری برای برخی کاربران شده که البته گزارش غیر دقیق از سلامت باتری به معنای وجود مشکل در سلامت واقعی باتری نیست.»

ابزار کالیبراسیون مجدد باتری اپل

به گفته اپل کالیبراسیون مجدد باتری طی انجام چندین شارژ منظم اتفاق می‌افتد و انجام آن ممکن است چند هفته طول بکشد. با اتمام کالیبراسیون مجدد باتری، اطلاعات مربوط به حداکثر درصد ظرفیت و حداکثر عملکرد باتری بروزرسانی می‌شوند.

همچنین طبق اطلاعات ارائه شده در بروزرسانی iOS 14.5، اپل ادعا می‌کند در صورتی که ابزار کالیبراسیون مجدد عملیات خود را با موفقیت انجام ندهد، باتری گوشی توسط یکی از سرویس‌دهندگان مجاز اپل به صورت رایگان تعویض خواهد شد تا عملکرد و ظرفیت کامل باتری مجددا بازیابی شود.

از دیگر قابلیت‌های ششمین نسخه بتا iOS 14.5 می‌توان به صداهای جدید دستیار هوشمند «سیری»، باز کردن قفل آیفون توسط اپل واچ، بروزرسانی‌های مربوط به اپلیکیشن Music و موارد دیگری اشاره کرد. بروزرسانی iOS 14.5 بهار امسال در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    چقدر خوبه جاش تو اندروید خالیه

مطالب پیشنهادی