ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای ذخیره‌ انرژی مزرعه خورشیدی خود به سراغ باتری‌های «مگاپک» تسلا می‌رود

اپل اخیرا اعلام کرده که در حال ساخت یک پروژه بزرگ منبع باتری در مزرعه خورشیدی کالیفرنیای شمالی است که از سال ۲۰۱۵ در اختیار آن‌ها بوده. حالا گزارش جدیدی ادعا می‌کند که آن‌ها در این پروژه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اپل اخیرا اعلام کرده که در حال ساخت یک پروژه بزرگ منبع باتری در مزرعه خورشیدی کالیفرنیای شمالی است که از سال ۲۰۱۵ در اختیار آن‌ها بوده. حالا گزارش جدیدی ادعا می‌کند که آن‌ها در این پروژه از باتری‌های «مگاپک» تسلا استفاده خواهند کرد.

برنامه‌ اپل با هدف ذخیره سازی حدود ۲۴۰ مگاوات ساعت انرژی که برای تامین انرژی روزانه ۷۰۰۰ خانه کافی است، در یک مزرعه خورشیدی ۱۳۰ مگاواتی طراحی شده. اپل از این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید باتری در کشور یاد کرده است.

طبق اسنادی که در سال ۲۰۲۰ در شورای نظارت بر شهرستان مونتری به ثبت رسیده، اپل قصد دارد از ۸۵ باتری لیتیوم یونی مگاپک تسلا به عنوان بخشی از برنامه خود استفاده کند. همچنین گفته می‌شود مقداری از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برای تامین انرژی «اپل پارک» مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا مصرف خواهد شد.

باتری‌های مگاپک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها رونمایی شد، برای استفاده و نصب در نیروگاه‌های بدون آلایندگی طراحی شده و از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای «نیروگاه قله‌ای» که فقط در هنگام اوج مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند، یاد می‌شود. به گفته تسلا، هر مگاپک ظرفیت ذخیره انرژی تا ۳ مگاوات ساعت دارد.

توان ذخیره ‌سازی ۶۰ مگاواتی که اپل در پروژه خود استفاده خواهد کرد، بالاترین میزان توان باتری‌های تسلا محسوب نمی‌شود و تسلا پیش از این در استرالیا و هیوستون، تگزاس از توان ذخیره سازی ۱۰۰ مگاوات استفاده کرده است. با این وجود اپل در بیانیه مطبوعاتی خود از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید باتری در کشور یاد می‌کند.

شرکت‌های اپل و تسلا سابقه همکاری متقابل زیادی ندارند. «ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا چندین ماه پیش اعلام کرد که به دنبال فروش تسلا به اپل بوده اما مدیرعامل این کمپانی کوپرتینویی حتی حاضر به برگزاری جلسه با او نشده است. عمده شهرت شرکت تسلا به تولید خودروهای برقی مربوط می‌شود اما طی سال‌های گذشته حضور فعالی در تجارت‌های مربوط به ذخیره انرژی داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی