ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدل‌های برقی و هیبریدی مرسدس بنز AMG با قدرت 804 اسب بخار در راهند

مرسدس AMG که همانند کمپانی مادر خود، برقی‌سازی مدل‌های اسپرت را در دستور کار قرار داده، اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اطلاعات بیشتری را در رابطه با محصولات آتی در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. آنطور که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مرسدس AMG که همانند کمپانی مادر خود، برقی‌سازی مدل‌های اسپرت را در دستور کار قرار داده، اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اطلاعات بیشتری را در رابطه با محصولات آتی در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

آنطور که در این بیانیه آمده، مدل‌های تمام الکتریکی مرسدس AMG بر مبنای پلتفرم سری EQ توسعه پیدا کرده و جایگاهی مشابه با نسخه‌های 43 و 53 خواهند داشت. هر کدام از مدل‌های متعلق به این دو سری از یک جفت موتور برقی با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و سیستم توزیع گشتاور ماژولی سود خواهند برد.

به گفته مرسدس AMG، این مدل‌ها عملکردی هم‌تراز با قوی‌ترین نسخه‌های کنونی مجهز به موتور 4 لیتری V8 توئین توربو ارائه می‌کنند. این امر به معنای آنست که شتاب مدل‌های مذکور زیر چهار ثانیه و حداکثر سرعت آنها در حدود 250 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در کنار این‌ها، سری 43 و 53 برقی به باتری لیتیوم یونی 400 ولتی مجهز شده و از سیستم تعلیق AMG Ride Control+ سود خواهند برد. این مدل‌ها به قابلیت اختصاصی i-Booster نیز تجهیز می‌شوند. این قابلیت در مواقع ترمزگیری انرژی را مهار می‌کند.

هر چند این مدل‌ها پس از برقی شدن غرش‌های مهیب قبلی را که ناشی از موتور حجیم V8 بود، نخواهند داشت، ولی در صورت  سفارش پکیجی اختصاصی یک صدای مشابه از طریق اسپیکرها به داخل کابین و برای راننده پخش خواهد شد!

طبق روال پیشین، مدل‌های برقی شده مرسدس AMG هم از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و اجزایی مثل جلوپنجره، سپر، رینگ‌ها، دیفیوزر و یا اسپویلر از همدیگر متفاوت خواهند بود. در داخل کابین نیز از همین رویه استفاده شده و مدل‌های مختلف از نظر صندلی‌ها، گرافیک، نمایشگرها و برخی قابلیت‌های دیگر تفاوت‌هایی را با همدیگر خواهند داشت. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین گروه از مدل‌های برقی مرسدس AMG امسال عرضه می‌شود.

اما در کنار مدل‌های برقی، مرسدس AMG به جزئیاتی درباره پیشرانه‌های هیبریدی در حال توسعه هم پرداخته است. این پیشرانه‌ها حاصل ترکیب موتورهای 4 و 8 سیلندر با یک موتور الکتریکی سنکرون بوده و بخشی از انرژی آنها توسط باتری‌های قدرتمند بالارده تامین می‌شود. سیستم کاملا متغیر AMG Performance 4MATIC+ هم وظیفه مدیریت گشتاور ارسالی به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

طبق بیانیه موجود، موتور برقی به طور اختصاصی توسط AMG ساخته شده و چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. البته در صورت لغزنده بودن سطح مسیر و تشخیص سیستم‌های الکترونیکی، نیروی تولیدی این موتور به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شود. این موتور 201 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد و با جعبه‌دنده دو سرعته که به صورت الکتریکی عمل می‌کند، همکاری خواهد نمود.

پیش از این پورشه در مدل تایکان از جعبه‌دنده دو سرعته استفاده کرده است. بهره‌گیری از چنین جعبه‌دنده‌ای به معنای آنست که خودرو هنگام حرکت از حالت سکون، عملکرد بسیار بهتری به نمایش می‌گذارد و در همان دنده اول می‌تواند به سرعت 140 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. با درگیر شدن دنده دوم، روند شتابگیری با همان نسبت قبل ادامه می‌یابد که نتیجه آن عدم تاخیر و افت سرعت است، چیزی که در مورد خودروهای تسلا وجود ندارد و باعث محدودیت حداکثر سرعت آنها می شود.

مرسدس AMG می‎گوید مدل‌های مجهز به پیشرانه هیبریدی جدید، چند حالت رانندگی خواهند داشت که عبارتند از الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی. هر یک از این مدل‌ها از سیستم AMG Dynamics نیز بهره خواهند برد. این سیستم وظیفه دارد سیستم‌های دیگری چون کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و قفل دیفرانسیل عقب را مدیریت کند. چهار سطح مختلف برای بازیابی انرژی ترمز هم در دسترس خواهد بود.

در نسخه‌های پرچمدار، موتور برقی با همان موتور معروف 4 لیتری V8 توئین توربو ترکیب می‌شود. این پیشرانه هیبریدی شارژی با مرسدس AMG GT73 معرفی شده و 804 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. با تکیه بر این پیشرانه صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) در کمتر از سه ثانیه محقق خواهد شد.

علاوه‌بر اینها، مرسدس AMG تایید کرده نسل بعدی C63، با پیشرانه هیبریدی شارژی که قلب اصلی آن را موتور 2 لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد، به دست مشتریان خواهد رسید. این موتور توربوشارژ که با کد M139 شناخته می‌شود، 442 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. با احتساب قدرت تولیدی توسط موتور برقی، C63 جدید حدود 650 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی