ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید تویوتا ۸۶ با طراحی جذاب‌تر و تکنولوژی‌های بیشتر رونمایی شد

وقتی سوبارو در نوامبر گذشته نسل دوم BRZ را معرفی کرد، مشخص بود که دوقلوی همسان آن یعنی تویوتا 86 هم دیر یا زود بالاخره با ظاهری مشابه از راه خواهد رسید. حالا این اتفاق ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

وقتی سوبارو در نوامبر گذشته نسل دوم BRZ را معرفی کرد، مشخص بود که دوقلوی همسان آن یعنی تویوتا 86 هم دیر یا زود بالاخره با ظاهری مشابه از راه خواهد رسید. حالا این اتفاق پس از تقریبا 5 ماه افتاده و تویوتا هم رسما از نسل جدید 86 با عملکردی بهتر و تغییرات چشمگیر ظاهری رونمایی کرده‌است.

نسل جدید تویوتا 86

طراحی بیرونی عضلانی‌تر

از لحاظ بدنه، 86 و BRZ بسیار شبیه هم بوده و تنها در برخی جزئیات بدنه با هم تفاوت دارند. جلوپنجره 86 که با عبارت «ماتریکس کاربردی» توصیف شده، یکی از این تفاوت‌هاست که با دیگر محصولات تویوتا مثل یاریس GR همسو شده است. چراغ LED روشنایی در روز موجود در داخل قاب اصلی هم طراحی متفاوتی نسبت به سوبارو BRZ دارد.

مثل نسل اول، نسل دوم 86 و BRZ نیز ماحصل همکاری تویوتا و سوبارو است

کابینی راننده‌محور

در فضای داخلی هم وضعیت مثل نمای بیرونی است و تفاوت شاخصی بین BRZ و 86 دیده نمی‌شود. تویوتا می‌گوید کابین این خودرو طوری طراحی شده که تمرکز راننده را به بیشترین حد ممکن می‌رساند. برای دستیابی به این هدف، نمایشگر 7 اینچی سیستم اینفوتینمنت در مکانی تعبیه شده که راننده کمترین نیاز را برای برداشتن نگاه خود از مسیر مقابل دارد.

کابین 86
کابین BRZ

به طور کلی طراحی کابین 86 را می‌توان کاربردی دانست. با آنکه نسل جدید این خودرو به تکنولوژی‌های بیشتری تجهیز شده، ولی بخاطر بهره‌گیری از دکمه‌های فیزیکی متعدد ریشه در گذشته دارد. جالب اینکه نمایشگر سیستم اینفوتینمنت 86 هنگام روشن شدن خودرو، انیمیشنی برگرفته از حرکت پیستون‌های موتور باکسر نمایش می‌دهد.

هندلینگ بالا

یکی از دلایل محبوبیت و شهرت نسل قبلی 86 هندلینگ بسیار خوب آن بود. به گفته تویوتا نسل جدید به واسطه بروزآوری‌ها هندلینگ بهتری ارائه کرده و بیش از پیش طرفداران هیجان را راضی خواهد نمود. آنطور که اعلام شده، به لطف استفاده از مواد سبک‌وزنی مثل آلومینیوم در پنل سقف و گلگیرها، مهندسین تویوتا توانسته‌اند مرکز ثقل 86 2022 را پایین نگه دارند. این امر در ترکیب با افزایش 50 درصدی مقاومت پیچشی شاسی، سبب شده توانایی‌های حرکتی کوپه 1270 کیلوگرمی ژاپنی‌ها بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

نسل جدید تویوتا 86

موتور تنفس طبیعی قدرتمند

نیروبخش تویوتا 86 هم همان موتور 2.4 لیتری تخت به کار رفته در سوبارو BRZ است. این موتور در 86 طوری تنظیم شده که توانایی تولید 232 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس شش سرعته خودکار یا نمونه شش سرعته دستی چرخ‌های عقب را به حرکت وادار می‌کند.

این موتور در BRZ قدرتی برابر با 228 اسب بخار دارد

با تکیه بر این قوای محرکه، تویوتا 86 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، به 6.3 ثانیه زمان نیاز دارد. شاید بدانید این رقم 1.1 ثانیه بهتر از نسل پیشین است.

نسل جدید تویوتا 86
بیشترین قدرت و گشتاور موتور 86 به ترتیب در دورهای 7,000 و 3,700 بدست می‌آید. محدوده قرمز هم از دور 7,400 آغاز می‌شود

ارتقای ایمنی

نسخه مجهز به گیربکس خودکار تویوتا 86 با تکنولوژی EyeSight Driver Assist شرکت سوبارو به دست مشتریان خواهد رسید. این سیستم دارای قابلیت‌های متعددی بوده و از وقوع برخورد و تصادف جلوگیری می‌کند؛ همچنین چنانچه به هر دلیلی سانحه‌ای رخ دهد، این سیستم از وارد شدن صدمات بیشتر به سرنشینان پیشگیری کرده و با مراکز امدادی فورا ارتباط برقرار می‌کند.

کوپه اسپرت 86 پس از سوپرا و یاریس سومین مدلی است که نشان GR (برگرفته از نام گازو ریسینگ) را روی خود دارد

زمان عرضه و قیمت

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش تویوتا 86 GR همزمان با نسل جدید سوبارو BRZ از پاییز پیش رو در سرزمین مادری آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست این خودرو از چه زمانی در سایر بازارها عرضه می‌شود، ولی سوبارو قصد دارد تا پایان امسال یا نهایتا اوایل سال آینده، BRZ را راهی نمایندگی‌های خود در آمریکای شمالی کند. از این رو دور از انتظار نیست که تویوتا نیز جدول زمانبندی مشابهی برای 86 داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود مدل پایه از این کوپه جذاب با قیمتی در حدود 30 هزار دلار به فروش برسد.

ناگفته نماند برخلاف سوبارو که برنامه‌ای برای عرضه BRZ در اروپا ندارد، تویوتا می‌خواهد کماکان 86 را در این قاره عرضه کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    ایول🤩

مطالب پیشنهادی