ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هامر برقی با 830 اسب بخار قدرت و 480 کیلومتر پیمایش به بازار می‌آید

جنرال موتورز طبق وعده قبلی خود از نسخه شاسی‌بلند هامر برقی رونمایی کرد. این خودرو طی مراسمی در تورنمنت بسکتبال NCAA Final Four و از طریق پخش تیزری با صدای لبرون جیمز معروف معرفی شد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

جنرال موتورز طبق وعده قبلی خود از نسخه شاسی‌بلند هامر برقی رونمایی کرد. این خودرو طی مراسمی در تورنمنت بسکتبال NCAA Final Four و از طریق پخش تیزری با صدای لبرون جیمز معروف معرفی شد.

طبق انتظار نسخه شاسی‌بلند جی‌ام‌سی هامر برقی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه پیکاپ ندارد. این نسخه نیز به واسطه جلوپنجره نورپردازی شده و چراغ‌های اصلی باریک چهره خاصی پیدا کرده و از فواصل دور قابل تشخیص است.  سینی محافظ بزرگ و حلقه بکسل D شکل از دیگر خصوصیات این شاسی‌بلند الکتریکی در نمای جلو هستند.

در نمای جانبی این گلگیرهای متورم و شیشه جلوی عمودی است که بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. سقف موسوم به Infinity Roof در این نسخه هم دیده می‌شود. این سقف ساختاری ماژولی و جداشونده داشته و به راننده اجازه می‌دهد از تنفس هوای تازه نهایت لذت را ببرد. پس از جداسازی پنل‌ها می‌توان آنها را در محفظه موجود زیر کاپوت جلو قرار داد.

اصلی‌ترین تفاوت نسخه پیکاپ و شاسی‌بلند هامر برقی در نمای عقب است، جایی که سقف تا انتها امتداد یافته و دیگر خبری از قسمت بار نیست. نصب لاستیک زاپاس فول‌سایز روی درب پنجم ابهت خاصی به این نسخه بخشیده و آن را شاسی‌بلندی همه‌فن‌حریف جلوه می‌دهد.

با آنکه هامر در حالت استاندارد هم چهره باصلابتی دارد، ولی امکان شخصی‌سازی آن تقریبا با 200 لوازم جانبی مختلف برای مشتریان فراهم شده است.

پکیج Extreme Off-Road یکی از آپشن‌های جالب شاسی‌بلند هامر محسوب می‌شود. این پکیج 5000 دلاری شامل رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای مخصوص آفرود 35 اینچی، محافظ کف و اجزای زیربندی، قفل الکترونیکی دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل‌های مجازی دیفرانسیل عقب و همچنین سیستم اولتراویژن می‌شود. بد نیست اشاره کنیم با کمک سیستم اولتراویژن و دوربین‌های متعدد آن رانندگان در مسیرهای آفرود می‌توانند دیدی بهتر از اطراف خودرو داشته باشند.

در داخل کابین، شاهد بهره‌گیری از دو نمایشگر بزرگ هستیم. سیستم اینفوتینمنت این خودرو از طریق نمایشگر 13.4 اینچی کنترل می‌شود، نمونه موجود در پشت فرمان نیز اندازه‌ای برابر با 12.3 اینچ دارد. کنسول میانی معلق، دسته‌دنده بزرگ و سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپر کروز از سایر ویژگی‌های جالب کابین شاسی‌بلند هامر هستند.

به گفته جنرال موتورز سیستم سوپر کروز موجود در شاسی‌بلند هامر برقی نسخه ارتقا یافته است؛ این سیستم به مالکان اجازه می‌دهد در بیش از 321 هزار کیلومتر از جاده‌های آمریکا و کانادا بدون دخالت دست رانندگی کنند.

همانند نسخه پیکاپ، مدل شاسی‌بلند هامر برقی هم بر مبنای پلتفرم اولتیوم تولید می‌شود

پرچمدار شاسی‌بلند هامر برقی با نام Edition 1 شناخته خواهد شد. این تریم 105,595 قیمت داشته و از سال 2023 وارد فاز تولید می‌شود. نیروبخش این تریم یک پیشرانه سه‌موتوره است که توانایی تولید 830 اسب بخار قدرت و 15,592 نیوتن متر گشتاور را دارد! به لطف این نیروگاه فوق‌العاده قدرتمند، هامر Edition 1 در عرض تقریبا 3.5 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می‌رساند.  این نسخه در صورت پر بودن باتری تا 300 مایل (483 کیلومتر) نیاز به شارژ مجدد ندارد. البته با سفارش پکیج Extreme Off-Road برد حرکتی این نسخه به 280 مایل (450 کیلومتر) تقلیل می‌یابد.

مشخص نیست چرا جنرال موتورز مثل مدل پیکاپ، قوی‌ترین نسخه از شاسی‌بلند هامر برقی را با پیشرانه 1000 اسب بخاری ارائه نمی‌کند

تریم‌های 2X و 3X از بهار 2023 در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تریم 3X از همان پیشرانه تریم پرچمدار Edition 1 سود می‌برد، ولی قابلیت‌ها و امکانات آن محدودتر است. برای خرید این تریم باید 99,995 دلار کنار گذاشت.

تریم 89,995 دلاری 2X به پیشرانه دو موتوره با خروجی 625 اسب بخار و 10,033 نیوتن متر گشتاور مجهز شده؛ در رابطه با شتاب این تریم حرفی به میان نیامده، اما برد حرکتی آن 300 مایل (483 کیلومتر) اعلام شده است. هر دو تریم 2X و 3X با پکیج Extreme Off-Road قابل سفارش هستند.

از بهار 2024 تریم پایین‌رده 2 به جمع تریم‌های فوق اضافه خواهد شد. این تریم نیز به پیشرانه دو موتوره با 625 اسب بخار قدرت و 10,033 نیوتن متر گشتاور تجهیز شده و 79,995 دلار قیمت خواهد داشت. برخلاف تریم‌های دیگر که از تکنولوژی شارژ 800 ولتی سود می‌برند، این تریم از نرخ شارژ 400 ولتی پشتیبانی نموده و بخاطر باتری کم‌ظرفیت‌تر، برد حرکتی آن به 250 مایل (402 کیلومتر) محدود است. البته برای افرادی که به دنبال مسافت قابل پیمایش بیشتر و سرعت شارژ بهتر هستند، امکان سفارش باتری حجیم‌تر با برد 300 مایل (483 کیلومتر) و تکنولوژی 800 ولتی فراهم شده است.

مشخصات تریم‌های مختلف شاسی‌بلند هامر برقی در یک نگاه

جی‌ام‌سی به واسطه زوایای ورود و خروج فوق‎‌العاده و همچنین شعاع گردش 10.8 متری که ماحصل استفاده از سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر است، حساب ویژه‌ای روی توانمندی‌های آفرود هامر شاسی‌بلند باز کرده؛ این سیستم در تریم‌های 2X، 3X و Edition 1 به طور استاندارد موجود خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی