ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرکت ایتالیایی FV Frangivento از یک سوپر اتومبیل ۸۵۰ اسب بخاری رونمایی کرد

شرکت ایتالیایی FV Frangivento اخیرا از یک سوپراتومبیل جذاب با نام سورپاسو (Sorpasso) رونمایی کرده است. این سوپراتومبیل جدید از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار بوده و در دو نسخه استراداله (Stradale) و GTXX راهی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

شرکت ایتالیایی FV Frangivento اخیرا از یک سوپراتومبیل جذاب با نام سورپاسو (Sorpasso) رونمایی کرده است. این سوپراتومبیل جدید از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار بوده و در دو نسخه استراداله (Stradale) و GTXX راهی بازار خواهد شد.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که سورپاسو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به گفته سازنده، نسخه استراداله نیروی خود را از یک موتور تنفس طبیعی 10 سیلندر دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید 610 اسب بخار قدرت را دارد. اما این موتور در نسخه GTXX به سوپرشارژر مجهز شده تا خروجی آن به 850 اسب بخار قدرت افزایش پیدا کند. با تکیه بر این نیروگاه توانمند، سورپاسو GTXX قادر است در عرض فقط 2.9 ثانیه صفر تا صد را تحقق بخشیده و در مسیر مستقیم نهایت سرعت خود را به 345 کیلومتر در ساعت برساند.

از لحاظ طراحی سورپاسو به لطف ویژگی‌هایی چون شکاف‌های متعدد، انواع خطوط و زوایای تیز و اجزای ایرودینامیک متعدد چهره‌ای تهاجمی دارد. در نمای جلو چراغ‌های اصلی این خودرو درون شکافی باریک جا خوش کرده‌اند، سپر هم ساختاری کاملا عضلانی و پیچیده داشته و چند ورودی هوای بزرگ در آن تعبیه شده است.

سورپاسو در نمای جانبی نیز بسیار هیجان‌انگیز دیده می‌شود. از جمله شاخص‌ترین المان‌های این نما باید به مواردی مثل گلگیرهای متورم، رینگ‌های پنج پره زیبا، شکاف روی در و بالچه اشاره کنیم.

در نمای عقب طراحان کمپانی سنگ تمام گذاشته و سورپاسو را به مدلی کاملا متمایز و شاخص در بین رقبا تبدیل کرده‌اند. چراغ LED سرتاسری، چینش خاص اگزوزهای دوگانه و دیفیوزر بسیار حجیم از جمله ویژگی‌های جذاب این سوپر اتومبیل جدید ایتالیایی به شمار می‌روند.

متاسفانه فعلا تصویری از فضای داخلی منتشر نشده، اما FV Frangivento می‌گوید در این بخش شاهد بهره‌گیری گسترده از چرم و آلکانتارا خواهیم بود. این شرکت تایید کرده سورپاسو از یک دستیار رانندگی مجهز به هوش مصنوعی سود خواهد برد. این دستیار ساخت کمپانی Sistemevo بوده و توانایی صحبت کردن با راننده به شکلی طبیعی را دارد!

کمپانی FV Frangivento قبلا با معرفی یک سوپر اتومبیل هیبریدی شارژی با نام Asfane DieciDieci توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. پیشرانه این خودرو نیز بسیار قدرتمند بوده و 996 اسب بخار قدرت دارد

ناگفته نماند خریداران سورپاسو استراداله و GTXX می‌توانند با شرکت در دو برنامه 30 روزه اقدام به شخصی‌سازی خودروی خود کنند. در رابطه با قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، با این حال FV Frangivento از تحویل سفارشات از ماه جولای خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

    ایتالیا هم فقط لامبورگینی و فراریش قشنگه.این چه طراحیه آخه !

مطالب پیشنهادی