ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

یک بادی کیت اسپرت با نام ایرانی، برای محصول جدید مازراتی معرفی شد

مازراتی MC20 یک شاهکار واقعی در دنیای خودرو است. خودرویی که در سپتامبر 2020 معرفی شد، اما بعدها در مارس 2021 آن را دوباره با برچسب‌های استتاری دیدیم و حالا قبل از آنکه به بازار ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

مازراتی MC20 یک شاهکار واقعی در دنیای خودرو است. خودرویی که در سپتامبر 2020 معرفی شد، اما بعدها در مارس 2021 آن را دوباره با برچسب‌های استتاری دیدیم و حالا قبل از آنکه به بازار بیاید، مجهز به یک بادی کیت افتر مارکتی با نام ایرانی آریا شده است.

با اتفاقاتی که قبل از عرضه این خودرو به بازار رخ داده اند، می‌توان حدس زد که محصول جدید مازراتی تا چه حد می‌تواند بازار خودرو را متحول کند.همان طور که گفته شد، بادی کیت متواضعانه‌ای که برای MC20 طراحی کرده اند را « آریا » می‌نامند. یک کمپانی نیویورکی به نام 7 Designs این کیت را طراحی کرده است.

اگر متوجه همه تغییرات ایجاد شده در ظاهر خودرو با این کیت نشده اید، ما هرگز شما را سرزنش نمی‌کنیم. چرا که در میان حجم انبوهی از اطلاعات موجود در وب، تصاویر منتشر شده از مازراتی MC20 بسیار اندک اند و طبیعتا هنوز چهره این خودرو برای بسیاری از مردم آشنا نیست.

اما آن روی سکه، رویکرد بسیار منطقی و پخته 7 Designs در قبال طراحی بادی کیت MC20 است. در دنیای تیونینگ‌های شلوغ با بال‌های غول آسا و رنگ‌های پر زرق و برق، این کیت بسیار ساده و در عین حال، چشم نواز به نظر می‌رسد. البته این به آن معنا نیست که 7 Designs این کیت را بدون هیچ جذابیتی طراحی کرده باشد. جزئیات مربوط به این کیت، هنوز منتشر نشده است. اما تغییراتی در فلاپ‌های جلو و بال‌های اطراف بدنه را می‌توان از همین حالا هم مشاهده کرد.

رکاب‌های جانبی، ارتفاع MC20 از زمین را کاهش داده اند. هواکش کوچکی بر روی سقف دیده می‌شود و بال نصب شده بر پشت خودرو هم ابعاد چندان بزرگی ندارد. دیفیوزر خشن و سر اگزوزهای جابجا شده هم از دیگر تغییرات به وجود آمده در ظاهر خودرو هستند. با این حال، این موارد تنها چیزهایی هستند که می‌توانیم ببینیم. 7 Designs مدعی شده که درصد بالایی فیبر کربن در ساخت قطعات این کیت استفاده شده است.

MC20 اکنون فقط از لحاظ ظاهری مجهز به کیت افتر مارکت شده، اما ممکن است در آینده با تغییرات قدرتی نیز همراه شود. پیشرانه فعلی این خودرو، یک موتور V6 تویین توربو 3.0 لیتری است که به گفته مازراتی، 621 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند MC20 را در عرض 2.9 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حال آنکه این سوپر اسپرت ایتالیایی تا 320 کیلومتر بر ساعت هم سرعت می‌گیرد.

درباره قیمت احتمالی این بادی کیت، فعلا اطلاعاتی در دست نداریم. با این حال، گفته شده که تنها 25 کیت آریا برای مازراتی MC20 به تولید خواهد رسید. نصب این کیت می‌تواند ظاهر MC20 را به مراتب، خاص‌تر و گران قیمت‌تر جلوه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Cahiers
    Cahiers | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    آریا کلمه ایتالیایی و آلبانی هم هست. فقط فارسی و مختص به زبان فارسی نیست. این اسم هم هنوز مشخص نشده به ایران ربطی داشته باشه

مطالب پیشنهادی