ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال‌جی احتمالا تامین بخشی از پنل OLED مورد نیاز سامسونگ را برعهده می‌گیرد

ال‌جی با خداحافظی از بازار موبایل،‌ فرصت‌های جدیدی را برای خود رقم زده است. این شرکت ظاهرا قرار است تامین بخشی از نیاز پنل‌های اولد مورد نیاز سامسونگ را برعهده گیرد. به نظر می‌رسد براساس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

ال‌جی با خداحافظی از بازار موبایل،‌ فرصت‌های جدیدی را برای خود رقم زده است. این شرکت ظاهرا قرار است تامین بخشی از نیاز پنل‌های اولد مورد نیاز سامسونگ را برعهده گیرد.

به نظر می‌رسد براساس اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه، سامسونگ و ال‌جی قراردادی مشروط امضا کرده‌اند که طبق آن سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، حداکثر یک میلیون پنل OLED و در سال ۲۰۲۲ حداکثر ۴ میلیون پنل از ال جی خریداری می‌کند.

سامسونگ یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان نمایشگرهای  QLED برای تلویزیون‌های پرچمدار بوده و به علاوه نمایشگر  OLED را برای گوشی‌های موبایل نیز تولید می‌کند. این در حالی است که ال‌جی برای تلویزیون‌های بالارده، پنل OLED تولید کرده و نیاز پنل برخی شرکت‌های تولید کننده از جمله سونی را تامین می‌کند.

در صورتی که این همکاری به مرحله اجرا برسد و سامسونگ تامین بخشی از نیاز پنل اولد را از طریق ال‌جی تامین کند، این قرارداد تغییر بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود.

سامسونگ

در حال حاضر این خبر با توجه به تغییرات اخیر در مدل کسب و کار نمایشگر‌های صفحه تخت منطقی به نظر می‌رسد. براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت «یونهاپ»، ال جی و سامسونگ تمرکز خود را از روی تولید تلویزیون‌های LCD به مدل‌های سطح بالاتر تغییر داده‌اند. بخش عظیمی از پنل‌های LCD اکنون توسط برخی شرکت‌های چینی مانند BOE و HKC تامین می‌شود که در حال حاضر جزو بزرگترین تولید‌کنندگان این پنل‌ها هستند.

طبق گزارش «TrendForce» به نظر می‌رسد ال جی قصد دارد با هدف در دست گرفتن تسلط بازار پنل‌های OLED ظرفیت‌های تولید خود را افزایش دهد. طبق گزارشات، از هر ۲۵ میلیون پنل عرضه شده در سال گذشته، ۸ میلیون پنل OLED بوده‌اند. بنابراین افزایش تولید ال جی برای تامین نیاز سامسونگ منطقی است.

در همین حال سامسونگ روی تولید اولین تلویزیون با فناوری QD-OLED که قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود، تمرکز کرده است. سامسونگ و ال جی پیش از این هم برای تهیه صفحه نمایشگرها LCD با یکدیگر همکاری داشته‌اند. در حالی که معامله بین این دو معقولانه به نظر می‌رسد، هیچ یک از شرکت‌ها این موضوع را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی