ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی پوکو اف ۲ پرو
تکنولوژی

چه فروشگاه‌هایی در حوزه رایانه و موبایل در زمان محدودیت‌های کرونایی فعالیت دارند؟

طبق اعلام صریح اتاق اصناف تهران، با توجه به وضعیت قرمز این شهر و با عنایت به ابلاغ استاندار، فعالیت صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته ممنوع خواهد بود. بر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

طبق اعلام صریح اتاق اصناف تهران، با توجه به وضعیت قرمز این شهر و با عنایت به ابلاغ استاندار، فعالیت صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته ممنوع خواهد بود. بر طبق این اعلامیه مشاغل گروه یک، می‌توانند همچنان با رعایت پروتکل ها به فعالیت خود ادامه دهند و برخی مغازه‌های حوزه موبایل و رایانه امکان فعالیت در این ایام را خواهند داشت.

«محمدرضا فرجی» رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید بر اساس رایزنی‌هایی که انجام شده آنها توانستند برای برخی رسته‌های حوزه فناوری و رایانه مجوز بگیرند تا فعالیت‌هایشان ادامه پیدا کند. او تاکید دارد که در این سری از محدودیت‌های اعلام شده، مشاغل فروشندگان و تعمیرکاران حوزه رایانه در مشاغل گروه یک طبقه بندی شده‌اند و از همین رو طی روزهای آتی مجاز به ارائه خدمات هستند. او دلیل این امر را به دیجیاتو چنین می‌گوید: «دورکاری و آموزش مجازی در این روزها برای بسیاری از ادارات و شرکت‌ها و همچنین مدارس و دانشگاه‌ها صورت گرفته است. ما به این نکته پی بردیم که نمی‌شود یک کارمند را دورکار کنیم و سپس مشکل فنی که برای سیستمش پیش بیاید را نتوانیم حل و فصل کنیم. با همین دیدگاه و بینش موضوع را در جلسات طرح کردیم و توانستیم از همان روز نخست، این مجوز را برای فعالیت مغازه‌های این حوزه بگیریم.»

او تاکید می‌کند در این ایام خود اتحادیه فناوران رایانه تهران، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بر ارباب رجوعان باز خواهد بود. او ضمن آٰرزوی نابودی ویروس منحوس کرونا درباره شرایط باز بودن مغازه‌ها به دیجیاتو می‌گوید: «در همین خصوص اعلام شده که ز ورود افراد بدون ماسک به واحد صنفی جدا جلوگیری نمایند و شرایط لازم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت دستور کار قرار دهند. چنانچه کنترل های لازم اعمال نگردد محدودیت های کسب و کار ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران همچنین تاکید دارد که پاساژهای تخصصی حوزه کامپیوتر و رایانه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد اگر مغازه‌ای در این حوزه در یک پاساز غیرتخصصی حضور داشته باشد، امکان فعالیت ندارد.

در مورد حوزه موبایل نیز اعلام شده واحدهای خدمات پس از فروش موبایل در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی، مشغول به ارائه خدمات خواهند بود و اگر مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این دو هفته به پایان برسد، واحدهایی که امکان خدمت‌دهی در این ایام را ندارند، باید مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق اندازند.

طبق اعلام کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل، واحدهای خدمات پس از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب می‌شوند و در راستای انجام تعهداتی که به مصرف‌کنندگان، در مدت محدودیت‌های جدید کرونایی که از ۲۱ فروردین ماه آغاز شده است، مطابق با دستورالعمل‌های اعلام‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونا، با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مشغول به ارائه خدمات خواهند بود.

«فرشاد مهران‌پور» رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل در خصوص واحدهای خدمات پس از فروش مستقر در مراکز تجاری که ممکن است با توجه به تعطیلی مراکز امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد، به ایسنا گفته: «آن دسته از شرکت‌هایی که علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش واقع‌شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، می‌توانند با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، محل‌های جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند.»

فهرست تمام مشاغلی که در رده ۱ قرار می‌گیرند و در این ایام مجاز به فعالیت هستند در این لینک قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی