ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از نسل جدید کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن خود با معماری Ampere رونمایی کرد

انویدیا در کنفرانس «GTC 2021» از نسل جدید کارت‌های گرافیک حرفه‌ای خود مبتی بر معماری Ampere رونمایی کرد. این کارت‌های گرافیک که برای ورک‌استیشن‌ها طراحی شده‌اند، در فعالیت‌های سنگین برای مدت زمان طولانی پایداری بالایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۵

انویدیا در کنفرانس «GTC 2021» از نسل جدید کارت‌های گرافیک حرفه‌ای خود مبتی بر معماری Ampere رونمایی کرد. این کارت‌های گرافیک که برای ورک‌استیشن‌ها طراحی شده‌اند، در فعالیت‌های سنگین برای مدت زمان طولانی پایداری بالایی دارند.

انویدیا برای دسکتاپ‌ها کارت‌های گرافیک RTX A5000 و RTX A4000 را معرفی کرده که به ترتیب به ۸۱۹۲ و ۶۱۴۴ هسته کودا مجهز شده‌اند. این محصولات از ۲۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره می‌برند، البته اگر این میزان برای شما کافی نبود، می‌توانید با اتصال دو کارت گرافیک از طریق NVLINK به ۴۸ گیگابایت حافظه دسترسی داشته باشید.

کارت گرافیک RTX A5000 از پردازشگر گرافیکی GA102 و ۶۴ هسته تنسور بهره می‌برد و دارای رابط ۳۸۴ بیتی است. انویدیا برای این محصول با توان طراحی حرارتی ۲۳۰ وات یک سیستم خنک‌کننده فن فعال درنظر گرفته. قدرت این سخت افزار در FP32 به ۲۷.۸ ترافلاپس می‌رسد.

کارت گرافیک RTX A4000 با پردازشگر گرافیکی GA106 دارای ۴۸ هسته تنسور و رابط ۲۵۶ بیتی است. این محصول با توان طراحی حرارتی ۱۴۰ واتی و سیستم خنک‌کننده فن فعال در FP32 توان گرافیکی برابر ۱۹.۲ ترافلاپس دارد.

در حالی که از نظر فنی کارت گرافیک RTX 3090 در مقایسه با دو محصول جدید انویدیا سرعت بالاتری دارد، این محصولات به گونه‌ای برای ورک‌استیشن‌ها طراحی شده‌اند که در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین و طولانی، پایداری بالاتری داشته باشند.

انویدیا در کنار دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌های ورک‌استیشن را هم مدنظر قرار داده و از کارت‌های مختلفی از A2000 گرفته تا A5000 برای آن‌ها رونمایی کرده. این محصولات از جدیدترین فناوری بهینه‌سازی Max-Q این کمپانی بهره می‌برند.

انویدیا

RTX A2000 به عنوان کارت گرافیک پایه با پردازشگر گرافیکی GA106 توسعه پیدا کرده و ۱۲ میلیارد ترانزیستور دارد. این محصول با هسته‌های تنسور بالا، در FP32 قدرتی برابر ۹.۳ ترافلاپس دارد. توان طراحی حرارتی آن از ۳۵ تا ۹۵ وات است و از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به همراه رابط ۱۲۸ بیتی بهره می‌برد.

دسکتاپ‌های مجهز به کارت‌های گرافیک ورک‌استیشن جدید در ماه جاری میلادی از راه می‌رسند، اما خریداران برای دسترسی به لپ‌تاپ‌های مجهز به آن‌ها باید تا اواخر سه ماهه دوم ۲۰۲۱ صبر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی