ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی کوانتوم ۲ سامسونگ با اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و امنیت بالا معرفی شد

سامسونگ و SK Telecom بالاخره در کره جنوبی از گوشی گلکسی کوانتوم ۲ رونمایی کردند. این دستگاه از مشخصات فنی مناسبی بهره می‌برد و به احتمال زیاد در بازار جهانی با نام گلکسی A82 5G ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سامسونگ و SK Telecom بالاخره در کره جنوبی از گوشی گلکسی کوانتوم ۲ رونمایی کردند. این دستگاه از مشخصات فنی مناسبی بهره می‌برد و به احتمال زیاد در بازار جهانی با نام گلکسی A82 5G به فروش می‌رسد.

در روزهای گذشته شاهد انتشار اطلاعات، تصاویر و حتی ویدیوی جعبه‌گشایی گلکسی کوانتوم ۲ بودیم و در حالی که انتظار می‌رود این دستگاه با نام گلکسی A82 یا گلکسی A82 5G روانه بازار جهانی شود، کره‌ای‌ها هنوز چنین موضوعی را تایید نکرده‌اند.

علاوه بر این، منتظر رونمایی از این دستگاه در تاریخ ۳ اردیبهشت بودیم، اما در این تاریخ فروش آن در کره جنوبی آغاز می‌شود.

این گوشی هوشمند جدید کره‌ای نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد که درون آن سنسور اثر انگشت تعبیه شده. گلکسی کوانتوم ۲ بطور پیش فرض دارای اندروید ۱۱ است و سامسونگ برای آن چیپ پرچمدار اما قدیمی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس را درنظر گرفته است.

جدیدترین موبایل کره‌ای‌ها از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که البته از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. روی پنل پشتی آن دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال قرار گرفته که توسط دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌شود.

گلکسی کوانتوم ۲

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه، استفاده از چیپ مولد اعداد تصادفی کوانتومی یا QRNG است که از سوی «ID Quantique» توسعه کرده. این چیپ با ایجاد نویز به وسیله یک LED و دریافت آن توسط یک سنسور CMOS، اعداد تصادفی تولید می‌کند. این چیپ هک کردن گلکسی کوانتوم ۲ را بسیار دشوار می‌کند، بلکه فردی دسترسی فیزیکی قابل توجهی به آن داشته باشد. این چیپ رمزنگاری کوانتومی با اپ‌های بانک‌های کره جنوبی و سرویس‌های مختلف کار می‌کند.

از سایر مشخصات گلکسی کوانتوم ۲ می‌توان به پورت USB Type-C، استاندارد IP67، وای فای ۶، پشتیبانی از شبکه 5G و وجود شارژر ۱۵ واتی در جعبه اشاره کرد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ در روزهای آینده این دستگاه را با نام گلکسی A82 روانه بازار جهانی می‌کند یا خیر، البته نباید منتظر استفاده از چیپ QRNG در آن باشیم و این ویژگی منحصر به بازار کره خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی