ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایوان از پایبندی شرکت‌های تراشه‌ساز این کشور به تحریم‌های آمریکا علیه چین خبر داد

وزیر اقتصاد تایوان از پایبندی شرکت‌های تولید چیپ این کشور به قوانین جدید ایالات متحده در مورد فهرست سیاه تحریم‌ها علیه چین خبر داد. هفته گذشته دولت آمریکا هفت شرکت و سازمان فناوری چین را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

وزیر اقتصاد تایوان از پایبندی شرکت‌های تولید چیپ این کشور به قوانین جدید ایالات متحده در مورد فهرست سیاه تحریم‌ها علیه چین خبر داد.

هفته گذشته دولت آمریکا هفت شرکت و سازمان فناوری چین را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد. حالا براساس اعلام وزارت بازرگانی تایوان، شرکت‌های تولیدکننده تراشه در تایوان به قوانین جدید ایالات متحده متعهد می‌مانند و آن را لازم‌الاجرا می‌دانند.

وزارت بازرگانی آمریکا می‌‌گوید فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌های چینی که اخیرا به فهرست سیاه تجاری این کشور اضافه شده‌‌اند،‌ مغایر منافع ملی و سیاست‌های بین‌المللی این کشور است. همچنین این نهاد آمریکایی ادعا می‌‌کند برخی از شرکت‌ها برنامه‌هایی را برای توسعه تسلیحات کشتار جمعی دنبال می‌‌کنند.

شرکت‌ها و سازمان‌های ذکر شده در فهرست تحریم‌های ایالات متحده ملزم هستند هنگام درخواست مجوز دریافت اقلام از تامین کنندگان آمریکایی،‌ باید ابتدا تقاضای خود را به وزارت بازرگانی این کشور ارسال کنند تا به صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار بگیرد.

تایوان آمریکا

TSMC، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان تراشه در جهان یک شرکت تایوانی است که همین موضوع کار را برای شرکت‌های چینی سخت می‌کند. «وانگ مای-هوآ»، وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرده که تایوان از قوانین جدید ایالات متحده پیروی خواهد کرد. وی می‌گوید:

«شرکت‌های تایوانی تولیدکننده و صادرکننده موظف هستند قوانین تجاری تایوان را رعایت کنند. با توجه به اینکه ایالات متحده قوانین جدیدی برای امور تجاری برخی شرکت‌های چینی در نظر گرفته، شرکت‌های تایوانی نیز موظف هستند به فعالیت خود بر اساس معیارهای مشخص شده و با توجه به قوانین جدید وضع شده توسط آمریکا ادامه دهند.»

این اقدام ایالات متحده در بحبوحه بالا گرفتن تنش‌ها با چین در مورد تایوان صورت گرفته. به علاوه این تصمیم در شرایطی گرفته شده که جهان با کمبود چیپ روبرو است و مشکلات بسیاری برای زنجیره تامین محصولات مختلف به وجود آمده است.

باید دید در نهایت تحریم‌های آمریکا به چه سمت و سویی خواهد رفت و جنگ تجاری چین و آمریکا چه سرانجامی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    مگه تایوان برای چین نبوده، هنوز هم رسماً هستش انگار

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    درود بر تایوان، همه‌ی دنیا باید چین رو تحریم کنند

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    چند کشور حیات و مماتشون رو مدیون امریکا هستن ژاپن و المان(بازنده های جنگ جهانی دوم)
    تایوان و کره به خاطر حمایت امریکا در مقابل چین و کره شمالی و نهایتا کویت(اگه امریکا تو جنگ اول خلیج فارس به دادشون نمیرسید اساسا الان وجود خارجی نداشت)

    پس جای تعجب نداره رابطه ویژه ای با امریکا داشته باشن

مطالب پیشنهادی