ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش درصد داخلی‌سازی؛ شرط جدید بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران

در شرایطی که صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت خودروسازان خارجی، به خصوص فرانسوی‌ها به صنعت خودرو ایران شده است، کارشناسان در این زمینه، نظرات مختلفی دارند. فرانسوی‌ها از سال‌های دور، همکار اصلی صنعت خودرو کشورمان به ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

در شرایطی که صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت خودروسازان خارجی، به خصوص فرانسوی‌ها به صنعت خودرو ایران شده است، کارشناسان در این زمینه، نظرات مختلفی دارند. فرانسوی‌ها از سال‌های دور، همکار اصلی صنعت خودرو کشورمان به حساب می‌آمدند و در طراحی و ساخت خودروهای ملی ما نیز، مشارکت زیادی داشته اند. اکنون با امید به گشایش‌های پیش رو، امکان بازگشت آنها فراهم شده و چه بسا که بسیاری از آنها هم مذاکرات اولیه خود با طرف‌های ایرانی را آغاز کرده اند. محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و فرانسه، به تازگی بازگشت فرانسوی‌ها را منوط به شروط جدیدی دانسته است.

بازگشت خودروسازان فرانسوی

نجفی منش درباره فرانسوی‌ها می‌گوید که رنو هرگز ایران را ترک نکرد، بلکه با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. او بازگشت رنو را نیازمند بستر لازم می‌داند که هنوز فراهم نشده است.

نجفی منش در گفتگو با ایلنا شرط اصلی حضور دوباره خودروسازان خارجی در کشور را تولید با داخلی سازی بالا عنوان می‌کند. به عقیده او اگر این اتفاق بیفتد، در صورت خروج مجدد فرانسوی‌ها از بازار ایران، خودروسازان داخلی کمتر متحمل ضرر و زیان می‌شوند. او در عین حال، علت اصلی خروج اروپایی‌ها از صنعت خودرو کشور را فشار آمریکایی‌ها می‌داند، نه علاقه و تصمیم خود آنها.

بازگشت خودروسازان فرانسوی

نجفی منش معتقد است که بازگشت فرانسوی‌ها باید به گونه‌ای رقم بخورد که ساز و کاری برای زمان بد عهدی و خروج آنها از ایران هم وجود داشته باشد. به گفته او، هرچه داخلی سازی بالا رود، خطر کمتری تولید کنندگان را تهدید می‌کند و در همین حال، زمینه اشتغال زایی بیشتر نیز فراهم می‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید می‌کند که منظور او از داخلی سازی، این است که اگر یک خودرو 100 قطعه دارد، 80 قطعه آن با توان بومی خودمان باید ساخته شود. همچنین او می‌گوید که اگر قطعه‌ای در داخل کشور تولید نمی‌شود، باید مقدمات لازم برای داخلی سازی آن را به تدریج فراهم کرد.

بازگشت خودروسازان فرانسوی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • vahid tabataba
    vahid tabataba | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    اصلا باید پای فرانسوی ها از بازار خودرو و صنایع نفتی ما بریده بشه
    خیلی زیر پا خالی کن هستند
    هم محصولات بنجلشون میدن ما هم با ی حرف امریکایی ها اولین کشوری هستن ک میزنن زیر همه چیز

  • طاووس
    طاووس | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    ما #خودمون می‌سازیم!

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

    الان شرکت هایی مثل نیسان و مزدا که کاهش تولید داشتن خیلی راحت تر میشه باهاشون مذاکره کرد و قانعشون کرد، نمیدونم چرا بجای خودروهای ژاپنی خوب گیر دادن به فرانسوی پر استهلاک

  • SnailMan
    SnailMan | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    این خودرو سازها تا کی می خواند مارو بچاپند، جالبه با این همه ظلم آخرشم ورشکستند، اینم از اعتماد به تولید داخلی، مسئولین لطفا هر چه زودتر یه فکری به حال این مافیا بکنید، انحصار به وجود آوردند که اینها پیشرفت کنند ولی اونها سو استفاده کردند

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    پژو که زیرمجموعه استلانتیس شده و بخش بزرگی از سهام این شرکت به طور مستقیم و غیرمستقیم به امریکایی ها تعلق داره. قطعا این شرکت بدون مجوز امریکا هیچ فعالیتی تو ایران انجام نمیده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی