ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هشدار به رانندگان ب ام و سری 6؛ احتمال آتش‌سوزی در پی نقص فنی گرم‌کن صندلی

صندلی‌های گرم کن دار، آپشنی رایج و مرسوم در خودروهای امروزی به شمار می‌روند. اما 14 سال پیش، هنوز این آپشن در بسیاری از خودروها وجود نداشت. منظور ما از 14 سال، دقیقا سن نسل ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

صندلی‌های گرم کن دار، آپشنی رایج و مرسوم در خودروهای امروزی به شمار می‌روند. اما 14 سال پیش، هنوز این آپشن در بسیاری از خودروها وجود نداشت. منظور ما از 14 سال، دقیقا سن نسل قدیم ب ام و سری 6 -مشابه نمونه های موجود در ایران- است که گویا اخیرا با گزارش‌هایی از ایراد در گرم کن صندلی و ایجاد ناراحتی برای نشیمن راننده، همراه شده است. منظور از ایجاد ناراحتی را، داغ شدن بیش از حد صندلی، تا حدی که منجر به سوختن لباس راننده و حتی احتمال بروز آتش سوزی می‌شود.

به گزارش رسانه دیلی میل، شخصی به نام دیوید مورچ، زمانی که در ب ام و 650i پارک شده خود، نشسته بود، ناگهان با احساسی ناخوشایند در پشتی صندلی، مواجه شد. او پس از برخواستن از صندلی، یک سوراخ ناشی از سوختگی در قسمت غیر چرمی صندلی مشاهده کرد. علاوه بر آن، تعدادی سوراخ کوچک هم در اثر سوختگی بر روی ژاکت او به وجود آمده بود!

لازم به گفتن نیست که او از اتفاق پیش آمده، اصلا احساس رضایت نداشت. نمایندگی محلی ب ام و در منطقه سکونت دیوید هم به او گفته که هیچ کاری از دست آنها بر نمی‌آید و حداقل اینکه از تعویض رایگان صندلی، خبری نیست. بعد از 14 سال و 90,000 مایل کارکرد، این E64 کانور تیبل عملا از وارانتی خارج شده است. اما دیوید شدیدا معتقد است ب ام و باید این خودرو را فراخوان کند و به بررسی مشکل به وجود آمده بپردازد. در این مورد خاص، نباید سن و کارکرد خودرو را لحاظ کرد.

برخی افراد ممکن است بگویند که چنین ایرادی در یک خودرو 14 ساله با کارکرد بالا، طبیعی است. اما شواهدی وجود دارند که نگرانی دیوید را تایید می‌کنند. در آمریکا، پیش‌تر هم ب ام و برای سری 5 و سری 7، فراخوانی برای رفع مشکل گرم کن صندلی اعلام کرده بود.

دقیقا در این فراخوان هم نسبت به احتمال آتش سوزی ناشی از خرابی المنت گرم کن، هشدار داده شده است. این فراخوان، سری 5 و سری 7های ساخت 2004 و برخی سری 7های ساخت 2003 را شامل می‌شد. اما هیچ نمونه مشابهی از این ایراد در سری 6، مشاهده نشده بود. هر چند که موسسه NHTSA موارد دیگری از شکایات مالکان سری 6 را بابت ایرادهای گوناگون، دریافت کرده است.

وب سایت موتور وان با نماینده‌های ب ام و در آمریکای شمالی ارتباط برقرار کرده و منتظر دریافت پاسخ آنها در قبال این ایراد فنی است. به گفته این وب سایت، به محض پاسخگویی نمایندگی‌ها به این مسئله، جوابیه آنها در رسانه‌های عمومی منتشر خواهد شد اما جالب است بدانید که تعداد قابل توجهی از این مدل در بازار ایران نیز وجود دارد که هیچ بعید نیست با ایرادی مشابه روبرو باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی